تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۰۴:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18410

بهرام رادانبهرام رادان ستاره مطرح سینمای ایران به تازگی گفت وگویی با نشریه دیار کرده  ودر بخشهایی از آن نظرات جالبی درباره سینمای هنر وتجربه داده است .

به گزارش گام نو ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

در صحبت هایتان اشاره کردید که به سینمای داستانگو علاقه دارید و سینمای صرفا تصویری را نمی پسندید. به فیلم تجربی علاقه ای ندارید؟

من گفتم سینمای قصه گو را دوست دارم، تجربی باشد اما قصه گو هم باشد. من به فیلم هایی که قصد ندارند و تنها در پی انتقال یک تصویر به مخاطب هستند، علاقه ندارم.

پس به همین دلیل در فیلم های گروه هنر و تجربه هم حضور ندارید.

گروه هنر و تجربه، فیلم های بسیار خوبی به نمایش گذاشته است. اما به نظر من، اشتباه جایی است کارگردانی که می خواهد فیلم هنر و تجربه بسازد، با آن فکر سراغ من بیاید. چون من دوست ندارم مخاطبم را گول بزنم و یک فیلم نامتعارف به او نشان بدهم. نقش غیرمتعارف خوب است اما فیلم غیرمتعارف نه.

چند روز پیش به دوستی گفتم؛ دوست دارم کارگردانی به من پیشنهاد بازی در فیلمی مثل «۱۲۷ ساعت» را بدهد تا اینکه در فیلم های اجتماعی بازی کنم که همه کپی یکدیگر هستند. بعد از «شور شوق» و «آواز قو» تعداد زیادی فیلم مشابه آن ها ساخته شد و کلی فیلمنامه یا همین روابط و حال و هوا به من پیشنهاد شد که از آن ها فاصله گرفتم.

به نظر من، اشتباه است که کارگردانی با تفکر هنر و تجربه، یک بازیگر معروف را در فیلم قرار دهد تا با حضور او مخاطب را به سالن سینما بیاورد. چون مخاطب راضی از سالن سینما بیرون نمی رود و هم به فیلم ضربه می خورد، هم بازیگر. پس بهتر است فیلمی مثل «ماهی و گربه» از بازیگرانی استفاده کند که کمتر شناخته شده باشند؛ یعنی مخاطب به سینما نرود که یک ستاره را ببینید بلکه برود فیلم را ببیند چون ستاره اصلی فیلم های هنر و تجربه، خود آن ها هستند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها