عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد که نسخه نهایی «مرد بازنده» از آنچه به این هیأت نشان داده شد، بسیار بهتر شده و این اثر بهترین فیلم محمدحسین مهدویان است.
به گزارش سینماسینما، بهروز افخمی عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره واکنش اهالی رسانه و منتقدان به حضور فیلمهای سینمایی «ماهان» و «لایههای دروغ» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من این ۲ فیلم را ندیدهام، یعنی پنج یا ۶ فیلم از ۶۰ اثری که به ما نمایش داده شد، یا ناقص دیدم و یا اصلاً ندیدم. درباره این فیلمها به آرای اعضای هیات انتخاب مراجعه میکردم تا ببینم فیلم را پذیرفتهاند یا نه.
افخمی ادامه داد: «لایههای دروغ»، «ماهان»، «بیرو» و یک فیلم را دیگر را من ندیدم و به آن نمره ندادم. در حقیقت نمره دیگر اعضای هیات انتخاب را پذیرفتم و متوجه شدم فیلم برای حضور در بخش سودای سیمرغ نمره آورده است. در این میان شنیدهام فیلم «بی رو» خوب و چیزی میان فیلم مستند و داستانی است، اما من هم درباره فیلمهای «لایههای دروغ» و «ماهان» زیاد شنیدهام که در سطح مسابقه نبودهاند.
وی تاکید کرد: باید بگویم اطمینان دارم فیلمی که بهتر از ۲۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد، در باقی مانده آثار نبود. مگر فیلمهایی که پروانه نمایش نگرفته و یا اصلاحات داشتند. من قبلاً هم درباره این موضوع صحبت کردهام که برای هیات انتخاب مهم بود به فیلمسازان به ویژه فیلمسازان جوان و یا آنهایی که فیلماولی هستند، ظلم نشود.
عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مطرح کرد: در حقیقت غیر از پنج اثری که ما بهعنوان فیلمهای رزرو نگه داشته بودیم و مشکل پروانه نمایش و اصلاحات داشتند، از جمله فیلمهای «عروسک»، «علت مرگ: نامعلوم»، «میرجاوه»، «کوچه ژاپنی» و «ستون چهارده» احتمالاً از ۲ فیلم «لایههای دروغ» و «ماهان» بهتر بودهاند، اما علتهایی خارج از هیات انتخاب داشتند که وارد بخش سودای سیمرغ نشدند.
وی افزود: البته فیلم «میرجاوه» و «ستون چهارده» مشکل پروانه نمایش نداشتند، بلکه سازندگان اثر این ریسک را کرده و فیلمهایشان را بدون موسیقی و صداگذاری ناقص ارسال کرده بودند. در حقیقت این ۲ اثر به همین دلیل صدمه خورد و اگر صداگذاری و موسیقی آن تکمیل میشد، رأی میآورد.
افخمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ارائه نسخه اولیه «مرد بازنده» به هیات انتخاب جشنواره آیا از حضور این فیلم سینمایی به کارگردانی محمدحسین مهدویان در بخش مسابقه راضی است یا نه، گفت: باید بگویم «مرد بازنده» از آنچه که به ما نشان دادند، بسیار بهتر شده است. یعنی دقیقاً همان چیزی که ما حدس میزدیم، اتفاق افتاده است.
عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: از همان ۷۵ دقیقه که ما دیدیم، میتوانستیم حدس بزنیم که مابقی آن اگر ساخته شود فیلم خوبی از آب در میآید.
وی در واکنش به اظهارات منتقد برنامه هفت درباره آنکه «مرد بازنده» در ۲ دقیقه اول تمام میشود، گفت: از نظر من «مرد بازنده» بهترین فیلم محمدحسین مهدویان است. بازی جواد عزتی از نظرم خوب درآمده و گریمش در این فیلم سینمایی قابل پذیرش برای مخاطب است. شاید بهتر است بگویم مجموعاً این پروژه یک حال و هوای یکدست و خوبی دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
- انتقادات نویسنده فیلم «بیبدن» از برخورد جشنواره فجر با این اثر
- نمایش فیلم با پرده سبز در جشنواره فیلم فجر!
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- معرفی نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- در نشست خبری مطرح شد: چهار بزرگداشت در افتتاحیه فیلم فجر/ تکلیف سیمرغ مردمی چه میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند