محمد تاجیک :انتشار عکسی در توییتر وزیر ارتباطات بسیار جنجال برانگیز شده است.
به گزارش سینماسینما ، آقای آذری جهرمی ،عکسی از خود منتشر کرده که بر روی تلویزیون نشسته و مخاطبان خود را به تماشای فیلمهای شبکه نمایش خانگی دعوت کرده است .
این توییت آذری جهرمی ، با واکنش صریح صدا وسیمایی ها مواجه شده ، باشگاه خبرنگاران آن را توهین وزیر ارتباطات به تلویزیون دانسته و مدیر روابط عمومی صدا وسیما مستقیما به آن واکنش نشان داده است .
اما این نخستین بار نیست که مخالفان تلویزیون ، چنین واکنش تندی از خود نشان می دهند در سالهای اخیر هنرمندان مشهوری از مهرجویی تامیرشکاک انتقادات تندی از تلویزیون مطرح کرده اند .
یوسفعلی میر شکاک شاعر معروف در اظهاراتی عنوان کرده است که تماشای تلویزیون را برای شاگردان خود حرام کرده است .
به گزارش پارس توریسم ،میر شکاک در مصاحبه ای که در سال ۸۸ با روزنامه شرق انجام داده در پاسخ به سوالی که چرا شعر مخاطب ندارد گفته است :چون مردم ماهیتا دگرگون شده اند. برای اینکه تلویزیون وماهواره برماغلبه کرده .او در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته :نویسندگان عامه پسند ما تیراژشگرفی دارند . جالب است وزارت ارشادی که قرار است باابتذال در فرهنگ مبارزه کند به اینها مجوز می دهد .اینها سطح ذوق انسان ایرانی را پایین می آورد .
میر شکاک سپس گفته : همه ما عوام هستیم . اگر نبودیم رغبت مان به رسانه دیداری از کجا سر چشمه گرفته ؟بنده برای شاگردانم تماشای تلویزیون را حرام اعلام کرده ام .گفته ام خواندن روزنامه حرام است .
میر شکاک درادامه مصاحبه خود باروزنامه شرق در پاسخ به سوالی که چرا پس الان دارید با یک روز نامه مصاحبه می کنید می گوید :دلم نمی آید دوستانم را برنجانم . تو ناگریز از این هستی که هرروز روزنامه ات را دربیاری .
/مهرجویی ومضرات تماشای زیاد تلویزیون /
داریوش مهرجویی کار گردان مطرح سینما نیز در سال ۸۳ در گفت وگویی با خبر گزاری ایسنا عنوان کرده بود که اصلا تلویزیون زیاد نگاه نمی کند وگفته بود :من چندان رابطه خوبی با تلویزیون ندارم چراکه معتقدم زیاد نگاه کردن به این جعبه، آدم را احمق میکند، بنابراین پرهیز میکنم!. من تنها برای برنامههای ضروری و خبر، یا بعضی از برنامههای سینمایی به تلویزیون نگاه میکنم.
البته داریوش مهرجویی این نظر را تنها درباره تلویزیون ایران نداشته و گفته بود: تلویزیونها در همه جای دنیا اینگونهاند و تنها مختص ایران نیست. در کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه هم اینطوری است. تفاوت تلویزیونها با یکدیگر، همانند تفاوت یک روزنامه عامه پسند و سطحی با روزنامههایی است که مخاطبانی نخبه و متفاوت دارند.
/تلویزیون وپرویز کلانتری/
پرویز کلانتری از نقاشان وتصویر سازان نیز از مهمترین منتقدان تلویزیون دراین سالها بوده وحتی دراین باره اثر جالبی را نیز خلق کرده . کلانتری که که یکی از مهمترین آثار خود را طی این سالها اثر «گلویزیون» دانسته دراین باره گفته :«یک روز تلویزیونام را گل گرفتم چون دوست نداشتم آن را ببینم. ابراهیم جعفری اسم آن را «گلویزیون» گذاشت. امروز هم اگر از من بپرسید که مهمترین اثرت کدام است، همان را معرفی میکنم که البته عنوان اصلیاش «آنچه جوان در آیینه بیند، پیر در خشت خام بیند» است که در لندن هم به نمایش درآمد و اکنون در گنجینه موزه هنرهای معاصر نگهداری میشود. این مهمترین و سادهترین کارم بود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





