تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ۱۰:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 191349

انجمن صنفی بازیگران سینما درباره اعلام ممنوع از کار شدن تعدادی از بانوان بازیگر بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سینماسینما، در بیانیه انجمن صنفی بازیگران سینما آمده است:

«اخیراً عبارت ناخوشایند «ممنوع‌الکاری» که سال‌هاست به شکل غیررسمی و غیرقانونی از سوی مدیران حوزه‌های گوناگون فرهنگ و هنر به عنوان ابزار تحمیل سلایق شخصی، جناحی و تنگ نظرانه مورد استفاده قرار می‌گرفته، از سوی معاونت نظارت و ارزشیابی با اعلام رسمی، به شکلی آشکار طرح شده است. فارغ از جنبه‌های قانونی، حقوقی و شرعی این امر که بسیار هم مورد اختلاف متخصصین و صاحب‌نظران است، این نوع تصمیمات چیزی جز دامن زدن به تشویش فضای فرهنگی و تامین خوراک مصرفی برای سوء استفاده‌گران به همراه نداشته و ندارد.

در میان فهرست منتشر شده توسط رسانه‌ها، نام هنرمندانی به چشم می‌خورد که مجموعه‌ای بی‌نظیر و ستودنی از جوائز و افتخارات داخلی و بین المللی را برای اعتلا و اعتبار بخشیدن به ایران بزرگ و سینمای شریف کشورمان به ارمغان آورده‌اند.  بدیهی‌ست اعمال محدودیت و ممنوعیت‌هایی از این قبیل، به وضوح بیانگر نادیده گرفتن این سرمایه‌های ملی‌ و محروم کردن مخاطبین‌شان از آثار ارزشمند آنهاست.

انجمن صنفی بازیگران سینما بر این باور است «ممنوع‌الکاری» به عنوان «اعمال یک مجازاک» معنایی جز سلب حق امرار معاش هنرمند و متعاقب آن نادیده گرفتن امنیت حریم خانواده ایشان ندارد.

این انجمن در راستای وظیفه صنفی خود این نوع برخوردها و دستورات فراقانونی و فرمایشی را محکوم می‌کند. همچنین انتظار دارد به جایگاه حقوقی و شهروندی  هنرمندان بازیگر با رعایت کامل و دقیق قانون اساسی احترام گذاشته شود. امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمائی هم به عوضِ چنین تصمیم‌های ناامیدکننده، با تصویب قوانین مرتبط با امنیت شغلی، رسیدگی به مشکلات معیشتی هنرمندان و برطرف کردن معضلات صنفی و حرفه‌ای ایشان را در اولویت قرار دهند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها