تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۱۴:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 102185

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بیانیه‌ای تاکید کرد، انتشار وسیع و دوباره تصاویر مربوط به تئاترها یا نمایشگاه‌های هنری قدیمی، برای آسیب زدن به فضای هنری امروز کشور طراحی شده است.

به گزارش سینماسینما، پیرو انتشار تصاویر چند تئاتر قدیمی و حواشی پیش آمده، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور بیانیه‌ای در این‌باره توضیح داد.

در چند روز گذشته، فیلم کوتاهی از یک تئاتر، عکس‌هایی از تئاتری دیگر و تصاویری از نمایشگاهی که هر کدام طی سه، هشت و پنج سال قبل اجرا و برگزار شده‌اند، به نام تئاترهای روی صحنه و نمایشگاه در حال برگزاری در برخی رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

در همین ارتباط، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحات زیر را ارائه کرده است:

«در روزهای اخیر، تصاویر و فیلم‌هایی از تئاترها و نمایشگاه‌هایی که چند سال پیش اجرا شده است، در برخی شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان تئاترها و نمایشگاه‌های در حال برگزاری منتشر شده است که این رفتار غیراخلاقی، تصویری غیرواقعی و نادرست از فضای تئاتر و هنر امروز القا می‌کند و متاسفانه افرادی هم آگاهانه یا ناآگاهانه با غرض یا بی‌ غرض با انتشار این تصاویر و فیلم‌ها، به هنر، تئاتر و اعتماد مخاطبان آسیب می‌زنند.

متاسفانه در مواردی بر اساس همین تصاویر و فیلم‌های متعلق به گذشته یا تصاویر دست‌کاری شده و ناقص، قضاوت‌ها و داوری‌هایی درباره هنر و تئاتر می‌شود که با جریان واقعی هنر و تئاتر فاصله دارد.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با باور برای تسهیل فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های هنری تلاش می‌کند و بر اساس قانون و مقررات، وظایف نظارتی خود را نیز در حوزه‌های مختلف هنر انجام می‌دهد و برای نظارت دقیق و منسجم، تغییراتی را نیز دنبال می‌کند که تغییر در شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی در این راستاست، بنابراین ضرورت دارد با شناخت و اطلاع دقیق به آنچه در هنر اتفاق می‌افتد بنگریم نه با آنچه قصد جان هنر کرده است.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها