فیلم کوتاه «تاری» به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیهکنندگی حسن بیوکخان در اولین اکران جهانی خود به جشنواره Female Eye Film Festival راه یافت.
به گزارش سینماسینما، «چشم زن»، جشنوارهای رقابتی برای فیلمسازان زن است که از سال ۲۰۰۱ در وودبریج تورنتو شروع به فعالیت کرده است، در «تاری» صحرا اسداللهی، رزمریم کاظمی، حامد مصباحی، دلوین محمدی، سمیه ثابتنیا، پریسا عسگری و وحید نعمتالله بازی کردهاند.
داستان این فیلم کوتاه درباره مرضیه است که برای آسودگی خاطر شوهرش در لحظات پیش از مرگ، کودکی قرضی را به جای فرزند از دست رفتهشان به همسرش نشان میدهد تا او را از عذاب وجدان از دست دادن فرزندشان رهایی بخشد. پخش بینالملل فیلم کوتاه «تاری» بر عهده کمپانی سینهراما به مدیریت نشاط باقری است.
«تاری» ۲۸ تیرماه (هجده جولای) در سینما پارادایس به نمایش درمیآید. این جشنواره مورد تایید جوایز سینمایی کانادا است.
عوامل «تاری» عبارتند از کارگردان: صحرا اسداللهی، تهیه کننده: حسن بیوکخان، مجری طرح و سرمایهگذار: شبنم شکروی، نویسنده: رضا فخار، مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مشاور کارگردان و طراح لباس: عاطفه صالحی، صدا بردار و طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت، تدوین: جعفر مطلبپور، دستیار اول و برنامه ریز: سعید بیات، مدیرتولید: محسن جهان پناه، طراح گریم: نوشین خلج، عکاسان: محمد صادق زرجویان، امیرعلی سیدجلالی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، منشی صحنه: صفورا برسان طراح پوستر: محمدصادق زرجویان، طراح صحنه: وحید نعمت الله، پخش بینالملل: نشاط باقری.
صحرا اسدالهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است، «تاری» دومین تجربه او در کارگردانی، پس از «اسپاسم» است. «اسپاسم» که پیشتر در جشنوارههای ونکوور کانادا، سوییت آمریکا، زنان سئول کره جنوبی، رباط مراکش و موزیک و فیلمهای مستقل جهان در آمریکا، زنان بیروت و … روی پرده رفت، جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره زنان بیروت را برای صحرا اسداللهی به ارمغان آورد. اسدالهی مستندهای «تست دوربین»، «گلونی» و «عباس داریوش» را هم کارگردانی کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





