رمان «تامی ناکرز» استفن کینگ که نویسندهاش آن را کتابی بد توصیف کرده است به زودی و در قالب یک فیلم بلند به سینما میآید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، کمپانی «یونیورسال» حق ساخت یک فیلم بلند سینمایی با اقتباس از رمان علمی-تخیلی «تامی ناکرز» نوشته «استفن کینگ» در سال ۱۹۸۷ را در اختیار گرفت. کینگ این رمان را که آمیزهای از ژانر علمی-تخیلی و ترسناک است در سال ۱۹۸۷ میلادی نوشته و بعدها خودش در اظهارنظری آن را «کتابی بد» توصیف کرد.
یونیورسال با شکست دادن دو کمپانی بزرگ نتفلیکس و سونی موفق شده حق ساخت سینمایی رمان «تامی ناکرز» را به دست آورد و این فیلم به تهیهکنندگی «جیمز وان» و «روی لی» تولید خواهد شد.

داستان رمان درباره ساکنان شهری است که به تدریج تحت تاثیر یک شیء قرار میگیرند که در اعماق جنگل دفن شده است.
«جیمز وان» کارگردانی فیلم «آکوامن» و تهیهکنندگی مجموعه فیلمهای «احضار روح» را در کارنامه سینماییاش داشته و «روی لی» نیز تهیهکننده فیلم ترستاک «آن»، «فیلم لگو» و فیلم برنده اسکار «رفتگان» ساخته «مارتین اسکورسیزی» بوده است.
پیشتر و در سال ۱۹۹۳ میلادی یک مینیسریال دوقسمتی بر اساس این رمان و با بازی «جیمی اسمیت»، «جیم گاردنر»، «مارک هلگنبرگر» و «بابی اندرسون» از شبکه ABC پخش شده است.
«استفن کینگ» خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیالپردازی است. او نویسندگی را در سن هفتسالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه حاوی کتابهای جنایی آغاز کرد و با نامهای مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمانهای «کینگ» چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبهرو شد که فیلمهای زیادی بر اساس آنها در سینما ساخته شد.
کارگردانان مطرح با اقتباس از رمانهای او فیلمهای بسیاری ساختهاند. برخی از این فیلمها با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته که از آن جمله میتوان به «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم» اشاره کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





