تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۷ - ۱۲:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35783

سینما آزادیدر روزهای گذشته شائبه‌هایی در مورد فروش غیرطبیعی برخی فیلم‌ها در سینماهای سرگروه وجود داشته و باعث شده شورای صنفی نمایش تصمیم بگیرد که بازرس به سینماها بفرستد.

به گزارش سینماسینما، رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی درباره فروش «یتیمخانه ایران» در سینما آزادی که شائبه‌هایی درباره آن وجود دارد و حضور بازرسان شورای صنفی در سینماهای سرگروه توضیحاتی داده است.

از گذشته و با به وجود قانون کف فروش فیلم‌های سینمای در سالن‌های سرگروه، بحث تخلف در میزان فروش فیلم‌های روی پرده در سرگروه‌ها شنیده شده است و گاهی به پایان دادن اکران برخی فیلم‌ها توسط شورای صنفی نمایش ختم شده است.

رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی که یکی از سرگروه‌های سینمایی به حساب می‌آید، درباره نحوه فروش بلیت‌ فیلم‌های سینمایی می‌گوید: «با توجه به فروش مکانیزه بلیت فیلم‌های سینمایی، این بلیت‌ها با نظارت چندین صنف فروش می‌روند و اغلب مخاطبان، از روی سیستم و به شکل مکانیزه، اقدام به خرید بلیت می‌کنند که در برخی موارد هم نمی‌توان هیچ کنترلی روی نحوه خرید بلیت فیلم‌ها انجام داد.»

سعیدی پور در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه می‌کند و ادامه می‌دهد: «اصولا سینماداران نمی‌توانند روی بلیتی که مخاطبان از خانه و یا محل کار تهیه می‌کنند نظارتی داشته باشند، چون می‌توان با یک کلیک تمام بلیت‌های صندلی سالن‌های سینمایی را خریداری کرد به شرطی که پیش از آن، مخاطبان مبلغ آن را مستقیما به حساب سینما واریز کنند.»

مدیر سینما آزادی از حضور بازرسان شورای صنفی نمایش در سینماهای سرگروه استقبال می‌کند و می‌گوید که شورای صنفی نمایش این حق را دارد که بازرسان خود را به سالن‌های سینماهای سرگروه بفرستد: «دوشنبه هر هفته، شورای صنفی نمایش در جلسه‌ای که برگزار می‌کند،‌ کف فروش فیلم‌های سینمایی را ارزیابی می‌کند تا ببیند سینماهای سرگروه به چه اندازه توانستند کف فروش فیلم‌های سینمایی را نگه دارند. این موضوع حق شورای صنفی نمایش است، که بازرسان خود را جهت میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی به سالن‌ها بفرستند. به طور مثال شورای صنفی نمایش اعلام کرده که از این هفته دو فیلم «سیانور» و «یتمیخانه ایران» حتی اگر کف فروش خود را حفظ کردند، از سالن‌های سینمایی برداشته شود. اختیارات شورای صنفی نمایش در این مورد بسیار است و تصمیم گیری بر عهده آن است.»

برخلاف سایر سینماها، فیلم «یتیمخانه ایران» در سینمای سرگروه خود که از قضا آزادی هم هست، به فروش بسیار بالایی دست یافته است، سعیدی پور در رابطه با این موضوع که می‌تواند اندکی شبهه برانگیز باشد، می‌گوید: «این موضوع بحث خیلی عجیبی نیست. صاحبان فیلم‌های سینمایی می‌توانند به گونه‌ای مدیریت و یا تبلیغ کنند که مخاطبان، فیلم‌های سینمایی را در سالن‌های مدنظر آنها تماشا کنند. ممکن است این سالن سینمای سرگروه آن باشد تا فیلم مورد نظر بتواند کف فروش خود را بالا نگه دارد. خیلی از صاحبان فیلم می‌توانند از این موضوع به عنوان یک اهرم استفاده کنند تا کف فروش فیلم‌های خود را در سینماهای سرگروه بالا نگه دارد. یک راه دیگر این است که تهیه کنندگان، ادارات دولتی را به خرید بلیت‌ سینماهای سرگروه ترغیب کنند که این موضوع هم می‌تواند باعث افزایش کف فروش فیلم‌ها در سینماهای سرگروه شود.»

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها