علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی صبح امروز شنبه ششم آبان ماه با حضور در در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در پاسخ به خبرنگار سینمایی مهر مبنی بر اینکه ایجاد مجدد شورای «سینمای معناگرا» به معنای بازگشت به عقب در سینما نیست، گفت: از نظر من شکلگیری دوباره سینمای معناگرا قدم برداشتن به عقب نیست. ما در سینما پارادایمهای فکری مختلفی داریم که از جمله آنها سینمای اخلاقی، سینمای دینی و سینمای معناگرا است به همین دلیل اگر از این منظر نگاه کنیم، ایجاد شورای سینمای معناگرا بازگشت به عقب نیست بلکه نوعی نگاه به آینده است.
وی ادامه داد: در این کارگروههای تخصصی با ترکیبی که از مهمانان و کارشناسان داریم، مباحث مختلفی مورد گفتگو قرار میگیرد و اولویتهایی تعیین میشود تا در تولیدات سینمایی در حوزههای مختلف از آن استفاده شود. همچنین بر اساس همین اولویت ها بخشی از حمایتهای سازمانها جلب و در سینما به کار گرفته می شود.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تأکید بر اهمیت رونق گونههای مختلف سینمایی در کشور توضیح داد: متأسفانه بسیاری از گونههای سینمایی طی سالهای گذشته از رونق افتاده اند و تنوع کمتری در این زمینه وجود داشته است. این در حالی است که ما در سبد سینمای کشور نیازمند فیلمهایی هستیم که بتواند ذائقه همه مخاطبان در هر گروه سنی و هر نگاه و باوری را تأمین کند.
تابش بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف کارگروههای تخصصی، ایجاد گرایش در میان تهیهکنندگان و فیلمسازان برای تولید آثاری است که امروز در سپهر سینمای کشور کمتر دیده میشوند.
وی ادامه داد: با توجه به همافزاییها و همگراییهایی که بین ما و نهادهای دیگر ایجاد شده است، امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تنوع در تولیدات سینمایی در گونههای مختلفی مانند سینمای مذهبی، معناگرا، اجتماعی، اخلاقی، کودک و نوجوان و دفاعمقدس باشیم.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه این بنیاد به دنبال ایجاد سوژههای خوب برای سینما است، تأکید کرد: ما میتوانیم نویسندگان را ترغیب کنیم تا سوژههای مختلفی را که کمتر دیده شده اند دنبال کرده و در نهایت تولیدات متنوع و جذابتری برای مخاطبان امروز سینمای ایران داشته باشیم. نباید فراموش کرد که در سینمای ایران یک جهشی به وجود آمده است و برای چنین جهشی باید برنامهریزی مناسب فرهنگی صورت گیرد؛ برنامهریزیای که بر اساس آن به آینده سینما و مخاطبان جدید نیز توجه شود.
تابش در پایان گفت: در بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهادی که مرجعیت فرهنگی سینما را دارد، برنامهریزیهایی از این دست صورت میگیرد و امیدوارم این برنامهریزیها که با مشورت متخصصانی شامل اهالی سینما و دانشگاهیان صورت میگیرد، به بهترین نحو نتیجه دهد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ثبت نام ۱۷ فیلم فارابی برای رقابت در جشنواره فجر
- اعلام اسامی فیلمهای ایرانی سه بخش جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- ۲۵ جایزه بینالمللی در کارنامه فیلم «درخت خاموش»
- افتتاح جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان همزمان با روز جهانی کودک
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم