تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۱۲:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28428

عباس کیارستمیساخت صد پرتره از هنرمندان محبوب سینما و تئاتر در باغ فرهنگسرای نیاوران به انجام رسید.
به گزارش سینماسینما، در ادامه ساخت پرتره هنرمندان نام آشنا و محبوب کشور، این بار با حضور یکصد هنرمند شرکت کننده ، چهره های بزرگانی چون عباس کیارستمی، داوود رشیدی، مسعود کیمیایی، محمد علی کشاورز، علی نصیریان، پرویز پرستویی، هما روستا، حمید سمندریان، اصغر فرهادی و … خلق شد.

این برنامه با مدیریت هیوا پاشایی مدرس دانشگاه و عضو پیوسته ی انجمن هنرمندان نقاش ایران انجام شد.

هیوا پاشایی مجری این پروژه بزرگ هنری در خصوص چگونگی برگزاری کارگاه (ورکشاپ) خاطر نشان کرد: انجام این پروژه ملی با همکاری و حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و خانه تئاتر ایران و مشارکت هنرمندان متعهد به فرهنگ و هنر بومی میسر گردیده است.

وی با اشاره به تکنیک ساخت آثار خاطر نشان کرد: تمامی آثار پدید آمده با بکارگیری حدود ۵٠٠ کیلوگرم انواع مهره های رنگی چوبی ساخته شده اند که در نوع خود بی نظیرند و یاد آور فرهنگ ذکر در بین ما ایرانی هاست.

پاشایی ادامه داد: بکار گیری این مهره ها اشاره به احترام و گرانقدری چهره های فرهنگی هنری برای مردم ما دارد.

وی گفت: از یکصد هنرمند علاقه مند دعوت به عمل آورده شد و پس از برگزاری دوره های آموزشی ۴٨ ساعته در مدت یکماه توانستیم ساخت این چهره های محبوب را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد:با رایزنی های انجام شده قرار است در نیمه دوم آبان سال جاری در نگارخانه آریانا واقع در خیابان فرشته و با حضور صاحبان چهره های مذکور و اصحاب فرهنگ و هنر از پرتره ها رونمایی شود.

اکبر عالمی، اصغر همت، عباس سجادی، هانا کامکار، مهدی ساروخانی و هیوا پاشایی اعضای شورای سیاستگذاری این پروژه فرهنگی و هنری هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها