تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۶:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 137383

رامین حیدری فاروقی درباره عملکرد متفاوت جشن خانه سینما در سال جاری توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سینماسینما، رامین حیدری فاروقی رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران درباره برگزاری جشن خانه سینما در سال جاری گفت: هیات رییسه جشن خانه سینما در حال بررسی شرایط و برآورد هزینه‌ها برای برگزاری این جشن است و دو بخش مهم را مد نظر قرار داده‌‌ایم؛ در وهله نخست ما در نظر داریم تا زیرساخت‌های فنی و دیجیتال جشن خانه سینما را فراهم کنیم و بخش مهم دیگر این است که برگزاری این جشن تابع وضعیت موجود در کشور خواهد بود.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور، جشن خانه سینما را اساسا نه به لحاظ عقلی و نه به لحاظ قانونی نمی‌توان به شکلی که در گذشته اجرا می‌شد، برگزار کرد و ما هم از سال گذشته تصمیم گرفته بودیم تا ساز و کار اجرایی این مراسم را متفاوت‌تر تدارک ببینیم.

این هنرمند با اشاره به تغییر نحوه برگزاری جشن خانه سینما عنوان کرد: این تغییرات به این صورت است که ما حداقل تشریفات و حداکثر دقت را روی کیفیت انتخابات داشته باشیم تا احوال این جشن به یک اتفاق فنی سینمای آکادمیک ایرانی نزدیک شود.

حیدری فاروقی در ادامه چنین تشریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و همه‌گیری ویروس کرونا در حال تلاش برای توسعه زیرساخت‌های جشن خانه سینما هستیم به این معنا که بتوان این جشن را به صورت اینترنتی و با استفاده از اپلیکیشن‌ها برگزار کرد که البته آن هم نیازمند کار پژوهشی و ارزیابی اقتصادی است.

وی تاکید کرد: این موضوع نیاز به گفت‌وگوی بسیار و بررسی جوانب امر را دارد و به این دلیل تاکنون زمان برده که ما در تلاش هستیم تا تغییری ماندگار و صحیح بر این جشن اعمال کنیم. همچنین برگزاری جشن خانه سینما مبنی بر این که با چه ساز و کاری صورت گیرد هنوز هم مورد بحث است.

رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در زمان برگزاری جشن خانه سینما در سال جاری به وجود خواهد آمد، توضیح داد: زمان برگزاری این جشن بستگی به شرایط کشور دارد و طبیعتا مانند زمان معمول هر سال نیست.

حیدری فاروقی در پایان عنوان کرد: اگر ساز و کاری که در نظر داریم به شکل درست صورت گیرد با آن شیوه‌ای که از سال قبل مصوب کرده بودیم، جشن خانه سینما برگزار خواهد شد اما موضوع مهم اکنون این است که در سال جاری ما نمی‌توانیم جشن خانه سینما را به آن معنای همیشگی و به صورت جشن برگزار کنیم.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها