مسئولان برگزاری جشنواره کن فیلمهای مهم این رویداد سینمایی را بهطور همزمان برای اهالی رسانه و عموم مردم بهنمایش خواهند گذاشت.
به گزارش سینماسینما، از آنجایی که در جشنواره کن، فیلمها ابتدا برای منتقدان و اهالی رسانه نمایش داده و در نوبت عصر یا روز بعد برای عموم مردم اکران میشوند، «تیری فرمائو» دبیر این رویداد سینمایی تصمیم گرفته برای کاهش تاثیرات منفی شبکههای اجتماعی و نقدها بر فیلمها، نمایش رسانهای و عمومی فیلمهای مهم را همزمان برای همه برگزار کند.
دبیر جشنواره فیلم کن در جریان برگزاری جشنواره فیلم «سن سباستین» در اینباره توضیح داد: اهالی رسانه و منتقدان در کن، حدود ۲۴ ساعت قبل از نمایش عمومی به تماشای فیلمها مینشینند تا فرصت کافی برای نوشتن نقد و یادداشت و انتشار آنها را داشته باشند، اما اکنون ما در دورهای مدرن زندگی میکنیم که همهچیز لحظهای است. آیا بهتر نیست برای اینکه داستان فیلمها پیش از نمایش عمومی لو نرود، نمایش رسانهای و عمومی در یک روز، یک ساعت و یک لحظه برگزار شود تا هیچ پیشبرداشت و قضاوتی نیز قبل از تماشای فیلم نداشته باشیم؟
در سالهای اخیر، فیلمهای مهمی مانند «آخرین چهره» ساخته «شین پن» و «دریای درختان» به کارگردانی «گاس ون سنت» پس از نمایش برای اهالی رسانهها و منتقدان مورد حمله قرار گرفتند و در نتیجه، در اکران عمومی روز بعد از آنها استقبال نشد، چون پیشزمینه ذهنی منفی از آنها وجود داشت.
«فرمائو» همچنین اظهار کرد: اتمسفر موجود در نمایش فیلم برای اهالی رسانه میتواند بسیار بد باشد، این چیزی است که همه میدانند و خود خبرنگاران بیشتر در اینباره شکایت میکنند. بنابراین تصمیم گرفتم نمایش رسانهای و عمومی فیلمها همزمان برگزار شود و سپس بازخوردهای این دو نمایش را مقایسه کنیم، این یک نمایش جهانی خالص و ناب است.
با این وجود، دبیر جشنواره فیلم کن تاکید کرد که ایجاد چنین تغییری میتواند بسیار چالشبرانگیز باشد و از لحاط فنی نیز انجام آن بسیار دشوار است، اما ما دیگر شبیه دهه ۱۹۶۰ زندگی نمیکنیم و باید درباره جهانی که در آن زندگی میکنیم، فکر کنیم. اکنون زمان خوبی برای اعمال این تغییر است، چراکه ما در آستانه دهه جدیدی از حیات جشنواره هستیم و باید درباره آینده فکر کنیم.
با توجه به اینکه نمایش فیلمها برای رسانهها و نمایش عمومی معمولا در سالن سینمایی یکسانی انجام میشود، برای همزمانی این دو نمایش، جشنواره به یک مکان جدید و بزرگ نیاز دارد. همچنین نمایش فیلمها برای اهالی رسانه در بعدازظهر و غروب به این معناست که بسیاری از رسانههای کاغذی فرصت انتشار مطالبی درباره فیلمها را در شماره روز بعد خود نخواهند داشت.
هفتادویکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کن از ۹ تا ۲۰ می ۲۰۱۸ (۱۹ تا ۳۰ اردیبهشتماه) در جنوب فرانسه برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- ۴۸ منتقد بهترین فیلم کن ۲۰۲۵ را انتخاب کردند؛ «صراط» بهترین فیلم شد/ فیلم پناهی در میان آثار منتخب
- گزارش محمد حقیقت از اکران «یک تصادف ساده»؛ آیا فیلم جعفر پناهی از کن جایزه میگیرد؟
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- داوران کن مشخص شدند
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- در پی حضور دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی کن؛ کانون کارگردانان سینما بیانیه داد: خوشحالیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- ۱۱ فیلم اعلام شد؛ «منفعت آدام» بخش هفته منتقدان کن را افتتاح میکند
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





