تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۴:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 121491

بابک کایدان که این روزها سریال «مانکن» را به قلم او در شبکه نمایش خانگی شاهد هستیم، معتقد است که در چند سال آینده شبکه نمایش خانگی پرطرفدارتر می‌شود. او می‌گوید: «اگر تلویزیون خط قرمزهایش را کم می‌کرد، سریالی مثل «شهرزاد» هم قابلیت پخش از تلویزیون را داشت.»
به گزارش سینماسینما، در چند سال اخیر با ورود شبکه نمایش خانگی، دریچه جدیدی از نوع انتخاب به روی مخاطبان باز شد، و انحصار سریال‌سازی را از دست تلویزیون خارج کرد. در چنین فضایی بسیاری از اصحاب رسانه که روزگاری از سرمایه‌های تلویزیون به حساب می‌آمدند، به سمت ساخت سریال‌های نمایش خانگی رفتند.

بابک کایدان، نویسنده سریال‌های تلویزیونی همچون «دارا و ندار»، «هشت و نیم دقیقه» و «دلدادگان» درباره علت کم کار شدنش در تلویزیون گفت: من مشکلی با تلویزیون ندارم و کاملا به این امر واقف هستم که میزان مخاطبی که یک سریال خوب تلویزیونی جذب می‌کند قابل مقایسه با سریال‌های نمایش خانگی و سینما نیست.

او ادامه داد: اما علت دوری من و بسیاری از همکارانم از تلویزیون این است که برنامه‌ریزی‌های تلویزیون هماهنگ با ما جلو نمی‌رود، یعنی ما برای سال بعدمان برنامه‌ریزی می‌کنیم و قرارداد می‌بندیم، بعد تلویزیون به ما پیشنهاد کار می‌دهد و در این صورت حضور در تلویزیون برای ما امکان‌پذیر نیست.

این فیلمنامه‌نویس خاطرنشان کرد: محدود بودن قصه‌گویی در تلویزیون باعث می‌شود ما به سمت سریال‌های نمایش خانگی برویم، اگر تلویزیون خط‌قرمزهایش را کم می‌کرد بسیاری از سریال‌های نمایش خانگی مثل سریال «شهرزاد» قابلیت پخش در تلویزیون را داشتند.

او افزود: در تلویزیون هیچ‌گونه فضای رقابتی بین تیم‌های سازنده وجود ندارد؛ فرقی نمی‌کند شما کار با کیفیت ارائه دهید یا بی‌کیفیت باز هم از طرف تلویزیون به شما پیشنهاد کار می‌شود.

کایدان درخصوص پیش‌بینی‌اش از آینده شبکه نمایش خانگی گفت: به نظرم در چند سال آینده شبکه نمایش خانگی پرطرفدارتر خواهد شد؛ چون مربوط به بخش خصوصی است و بین سازندگان سریال‌ها رقابت وجود دارد که این امر خودش باعث نوآوری و تنوع می‌شود و مثل سینما مشکلات حوزه اکران را هم ندارد.

کایدان در پاسخ به اینکه آیا مانند برخی نویسندگان به حضور در روند تولید یک فیلم یا سریال اعتقاد دارد؟ گفت: من حضور دائم در روند تولید فیلم ندارم و ترجیح می‌دهم جلساتی را با تهیه‌کننده و کارگردان در مرحله پیش تولید داشته باشم و دورخوانی‌ها را هم در همان مرحله با بازیگران اصلی انجام دهم.

او افزود: من هفته‌ای یک بار به گروه سر می‌زنم و به صورت آن‌لاین با تیم سازنده و گروه فیلمبرداری در تماس هستم اما به نظرم حضور دائم یک نویسنده باعث ایجاد حس بی‌اعتمادی در کارگردان می‌شود و خلاقیت کارگردان و بازیگر را می‌گیرد.

کایدان در عین حال یادآور شد: البته عدم خوانش صحیح فیلمنامه توسط بازیگر یا کارگردان یا دخالت‌های بی‌جای بعضی افراد، آسیب‌هایی به کارهای قبلی من زده‌اند، همچنین به خاطر شرایط کار در ایران ممکن است برخی سکانس‌ها تغییرات ناچیزی هم داشته باشند اما کارگردانی که جهان قصه را خوب درک کرده باشد طوری تغییرات را اعمال می‌کند که به قصه لطمه وارد نشود.

کایدان درباره روند تولید سریال «مانکن» که به تازگی به شبکه نمایش خانگی وارد شده است، گفت: این سریال ۲۶ قسمت دارد که ۱۸ قسمت آن تا قبل از عید آماده شده بود چون کار به صورتی بود که به فصل سرما احتیاج داشتیم.

او درباره سریال «دل»، جدیدترین ساخته منوچهر هادی که بابک کایدان به همراه برادرش نویسندگی آن را بر عهده دارند، گفت: من و آقای هادی تجربه‌های کاری زیادی با هم داشتیم و سلایق یک دیگر را به خوبی می دانیم؛ همچنین بازیگرها هم فهم خیلی خوبی از نقششان دارند و امیدوارم نتیجه‌اش همانی شود که فکر می‌کنیم. این سریال تا اواخر مهر ماه فیلمبرداری‌اش تمام می شود.

او در آخر درباره علت غیبتش در سریال عاشقانه گفت: زمانی که سریال عاشقانه ساخته می شد من درگیر سریال «هشت ونیم دقیقه» بودم اما در مقام مشاور در اتاق فکر حضور داشتم و هر نکته‌ای که به ذهنم می‌رسید به آقای هادی می‌گفتم؛ نویسندگان سریال عاشقانه از دوستانم هستند و این سریال در زمان خودش مخاطب زیادی را جذب کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها