تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۷:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 147595

سینماسینما: مصطفی آل احمد کارگردان سینما در یادداشتی نوشت:

در همه این سال‌ها چندتن از روسای صنوف با بی‌سوادی و تعاریف احمقانه از سینما و البته تمامیت‌خواهی و حرص و حسادت، راه را برای پویایی سینمای ایران بسته‌اند. همواره همکاران جوانِ ما برای عضویت در صنوف سینمایی دچار مشکل بودند، اما همان‌ها که با سختی و مقاومتِ روسای صنوف روبرو شدند، وقتی وارد حرفه‌ شدند، امروز از بهترین‌های حرفه و آبروی صنف خود هستند. نمونه‌ آن بسیاری از فیلمبرداران جوان ما هستند که به مراتب بهتر از برخی مدعیان به اصطلاح‌ پیش‌کسوت کار کرده‌اند.
برخی همکاران ما نفهمیدند که سینما یک صنعت یک‌پارچه است و فرقی میان فیلم بلند و کوتاه، مستند یا انیمیشن نیست. بسیاری از آثار سینمای مستند و کوتاه و انیمیشن ما افتخاراتی کسب کردند و چنان درخشان هستند که هرگز بسیاری از فیلم‌های بلند feature film نه‌تنها به گَرد آن‌ها نمی‌رسند که بیشتر مبتذل بوده‌اند.
ارزش آثار سینما و افراد این حرفه، درمدت زمان یا ژانر یا قالب آن اثر نیست، که کیفیت آثار ملاک است. ده‌ها فیلم بلند سینمایی اگر مبتذل و سطحی باشد به پای یک انیمیشن چند دقیقه‌ای نمی‌رسد. همین مسائل ابتدایی را نفهمیدیم که سینمای ایران از پویایی باز ایستاد و خانه سینما کمتر در مسیر روبه رشد قرار گرفت.
صنوف سینما باید درها را روی جوان‌ها باز کنند تا در هر صنف از همه‌ی قالب‌های سینمایی (مستند، انیمیشن، فیلم کوتاه و …) عضو شوند. تنها در این صورت است که چرخه‌ی پویایی و حیات به سینمای ایران باز می‌گردد.

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها