مدیر نتفلیکس میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس با پخش فیلمهایی مثل «جدایی نادر از سیمین» بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند.
به گزارش سینماسینما، «تد ساراندوس» (Ted Sarandos)، مدیرعامل مشترک نتفلیکس میگوید سرویسهای استریم دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل کردهاند. او میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند. او دراینباره به فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته «اصغر فرهادی» اشاره کرد که در جامعه جهانی بازخوردهای زیادی داشت.
تد ساندروس بهتازگی در پادکست Hard Fork درباره مزیتهای فرهنگی پلتفرمهای پخش آنلاین مانند نتفلیکس صحبت کرده است. او دراینباره گفت: «من فکر میکنم [پخش محتوای آنلاین و استریم] نهتنها برای فرهنگ عالی است، بلکه به طرز عجیبی جهان را به مکانی امنتر تبدیل کرده است.»
تد ساراندوس که در سال ۲۰۲۰ مدیرعامل نتفلیکس شد، اکنون به همراه «گرگ پیترز» (Greg Peters)، مدیریت نتفلیکس را برعهده دارد. در طول مدت تصدی او، این شرکت از رشد جهانی استریم سود هنگفتی به دست آورده است. در سهماهه اول سال ۲۰۲۴ این شرکت ۹٫۳۷ میلیارد دلار درآمد به دست آورد و حدود ۹٫۳ میلیون مشترک جدید نیز در سراسر جهان به این شبکه اضافه شدند.
ساراندوس میگوید که با آشناکردن بینندگان با قصههایی از فرهنگهای دیگر، ما انسانها در مجموع نسبت به یکدیگر همدلتر شدهایم. او گفت که فیلم برنده اسکار در سال ۲۰۱۱، «جدایی نادر از سیمین» یا «A Separation»، نمونه خوبی از این قضیه است.
این فیلم درباره یک زوج ایرانی از طبقه متوسط است که برای رسیدن به چشمانداز تازهای در زندگی، مجبور به جدایی میشوند. او گفت که با تماشای این فیلم متوجه میشویم که «ما چقدر در سراسر جهان با یکدیگر وجه اشتراک داریم. قصهگویی دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل میکند.»
بهعبارت دیگر ساراندوس معتقد است که الگوریتمهای نتفلیکس به گردهمآوردن محتواهای گوناگون از سراسر جهان کمک کرده است. برای مثال، سریال جدید «Baby Reindeer» نیز که اکنون در میان برترین سریالهای نتفلیکس قرار دارد، در ابتدا پیش از آنکه الگوریتمهای نتفلیکس شروع به ارائه آن به بینندگان جهانی کند، صرفاً مخاطبین بریتانیایی را به خود جلب کرده بود. ساراندوس دراینباره گفت: «وقتی چیزی در یک کشور به این اندازه بزرگ میشود، احتمالاً در خارج از آن کشور نیز مخاطبان زیادی برای آن وجود دارد.»
این سریال قصه واقعی یک استندآپ کمدین را روایت میکند که توسط یک زن مورد تعقیب و آزارواذیت قرار میگیرد.
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان
- با تمدید ۳ ساله قرارداد؛ همکاری دیوید فینچر با نتفلیکس در قالب ۴ پروژه ادامه دارد
- سینماگران ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- سینماگران ایرانی در اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- نتفلیکس خبر داد؛ پایان سریال مرگبار «بازی مرکب» در سال ۲۰۲۵
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- فرهادی تجریباتش را در اردن به اشتراک میگذارد
- ترایبکا ۲۰۲۴ برندگانش را معرفی کرد/ انیمیشن ایرانی برنده شد
- فرهادی داور جشنواره ترایبکا شد
- صعود مقاومت ناپذیر و حیرت انگیز آقای کارگردان/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه سوری» به مناسبت سالروز تولد اصغر فرهادی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید