مدیر نتفلیکس میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس با پخش فیلمهایی مثل «جدایی نادر از سیمین» بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند.
به گزارش سینماسینما، «تد ساراندوس» (Ted Sarandos)، مدیرعامل مشترک نتفلیکس میگوید سرویسهای استریم دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل کردهاند. او میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند. او دراینباره به فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته «اصغر فرهادی» اشاره کرد که در جامعه جهانی بازخوردهای زیادی داشت.
تد ساندروس بهتازگی در پادکست Hard Fork درباره مزیتهای فرهنگی پلتفرمهای پخش آنلاین مانند نتفلیکس صحبت کرده است. او دراینباره گفت: «من فکر میکنم [پخش محتوای آنلاین و استریم] نهتنها برای فرهنگ عالی است، بلکه به طرز عجیبی جهان را به مکانی امنتر تبدیل کرده است.»
تد ساراندوس که در سال ۲۰۲۰ مدیرعامل نتفلیکس شد، اکنون به همراه «گرگ پیترز» (Greg Peters)، مدیریت نتفلیکس را برعهده دارد. در طول مدت تصدی او، این شرکت از رشد جهانی استریم سود هنگفتی به دست آورده است. در سهماهه اول سال ۲۰۲۴ این شرکت ۹٫۳۷ میلیارد دلار درآمد به دست آورد و حدود ۹٫۳ میلیون مشترک جدید نیز در سراسر جهان به این شبکه اضافه شدند.
ساراندوس میگوید که با آشناکردن بینندگان با قصههایی از فرهنگهای دیگر، ما انسانها در مجموع نسبت به یکدیگر همدلتر شدهایم. او گفت که فیلم برنده اسکار در سال ۲۰۱۱، «جدایی نادر از سیمین» یا «A Separation»، نمونه خوبی از این قضیه است.
این فیلم درباره یک زوج ایرانی از طبقه متوسط است که برای رسیدن به چشمانداز تازهای در زندگی، مجبور به جدایی میشوند. او گفت که با تماشای این فیلم متوجه میشویم که «ما چقدر در سراسر جهان با یکدیگر وجه اشتراک داریم. قصهگویی دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل میکند.»
بهعبارت دیگر ساراندوس معتقد است که الگوریتمهای نتفلیکس به گردهمآوردن محتواهای گوناگون از سراسر جهان کمک کرده است. برای مثال، سریال جدید «Baby Reindeer» نیز که اکنون در میان برترین سریالهای نتفلیکس قرار دارد، در ابتدا پیش از آنکه الگوریتمهای نتفلیکس شروع به ارائه آن به بینندگان جهانی کند، صرفاً مخاطبین بریتانیایی را به خود جلب کرده بود. ساراندوس دراینباره گفت: «وقتی چیزی در یک کشور به این اندازه بزرگ میشود، احتمالاً در خارج از آن کشور نیز مخاطبان زیادی برای آن وجود دارد.»
این سریال قصه واقعی یک استندآپ کمدین را روایت میکند که توسط یک زن مورد تعقیب و آزارواذیت قرار میگیرد.
منبع: سینمااعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- «جدایی نادر از سیمین» در رتبه سیوسوم؛ نیویورک تایمز، ۱۰۰ فیلم برتر هزاره سوم را معرفی کرد
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





