مدیر نتفلیکس میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس با پخش فیلمهایی مثل «جدایی نادر از سیمین» بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند.
به گزارش سینماسینما، «تد ساراندوس» (Ted Sarandos)، مدیرعامل مشترک نتفلیکس میگوید سرویسهای استریم دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل کردهاند. او میگوید پلتفرمهایی مانند نتفلیکس بینندگان را با فرهنگهای دیگر آشنا و همدلتر میکنند. او دراینباره به فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته «اصغر فرهادی» اشاره کرد که در جامعه جهانی بازخوردهای زیادی داشت.
تد ساندروس بهتازگی در پادکست Hard Fork درباره مزیتهای فرهنگی پلتفرمهای پخش آنلاین مانند نتفلیکس صحبت کرده است. او دراینباره گفت: «من فکر میکنم [پخش محتوای آنلاین و استریم] نهتنها برای فرهنگ عالی است، بلکه به طرز عجیبی جهان را به مکانی امنتر تبدیل کرده است.»
تد ساراندوس که در سال ۲۰۲۰ مدیرعامل نتفلیکس شد، اکنون به همراه «گرگ پیترز» (Greg Peters)، مدیریت نتفلیکس را برعهده دارد. در طول مدت تصدی او، این شرکت از رشد جهانی استریم سود هنگفتی به دست آورده است. در سهماهه اول سال ۲۰۲۴ این شرکت ۹٫۳۷ میلیارد دلار درآمد به دست آورد و حدود ۹٫۳ میلیون مشترک جدید نیز در سراسر جهان به این شبکه اضافه شدند.
ساراندوس میگوید که با آشناکردن بینندگان با قصههایی از فرهنگهای دیگر، ما انسانها در مجموع نسبت به یکدیگر همدلتر شدهایم. او گفت که فیلم برنده اسکار در سال ۲۰۱۱، «جدایی نادر از سیمین» یا «A Separation»، نمونه خوبی از این قضیه است.
این فیلم درباره یک زوج ایرانی از طبقه متوسط است که برای رسیدن به چشمانداز تازهای در زندگی، مجبور به جدایی میشوند. او گفت که با تماشای این فیلم متوجه میشویم که «ما چقدر در سراسر جهان با یکدیگر وجه اشتراک داریم. قصهگویی دنیا را به مکانی کوچکتر و امنتر تبدیل میکند.»
بهعبارت دیگر ساراندوس معتقد است که الگوریتمهای نتفلیکس به گردهمآوردن محتواهای گوناگون از سراسر جهان کمک کرده است. برای مثال، سریال جدید «Baby Reindeer» نیز که اکنون در میان برترین سریالهای نتفلیکس قرار دارد، در ابتدا پیش از آنکه الگوریتمهای نتفلیکس شروع به ارائه آن به بینندگان جهانی کند، صرفاً مخاطبین بریتانیایی را به خود جلب کرده بود. ساراندوس دراینباره گفت: «وقتی چیزی در یک کشور به این اندازه بزرگ میشود، احتمالاً در خارج از آن کشور نیز مخاطبان زیادی برای آن وجود دارد.»
این سریال قصه واقعی یک استندآپ کمدین را روایت میکند که توسط یک زن مورد تعقیب و آزارواذیت قرار میگیرد.
منبع: سینمااعتماد

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ادای احترامی شایسته با اقتباس نتفلیکس به گابریل گارسیا مارکز
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «درس پیانو»؛ اثری خانوادگی بر پرده سینما و تاریخ
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد