تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۴:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75629

تهیه‌کننده آپاندیس معتقد است که سینماداران از فیلم‌های کمدی استقبال می‌کنند و شورای صنفی نمایش نمی‌تواند به آنها فشار بیاورد که این فیلم‌ها را اکران نکنند.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی مقصود جباری این روز‌ها در حال اکران است و با استقبال خوب مخطابان همراه شده است.

مقصود جباری (تهیه‌کننده فیلم سینمایی آپاندیس)، با اشاره به وضعیت امروز اکران و به خصوص نمایش فیلم آپاندیس گفت: واقعیت این است که مردم به فیلم‌های کمدی و طنز اقبال بیشتری نشان می‌دهند اما این‌گونه نیست که به تماشای فیلم‌هایی از گونه‌های دیگر ننشینند. باید فضایی به وجود بیاید که همه فیلم‌ها در گونه‌های مختلف امکان دیده شدن داشته باشند و سبد اکران برای مردم متنوع باشد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که باعث دیده شدن فیلم‌هایی همچون آپاندیس می‌شود؛ رسانه‌های گروهی و خبرنگاران هستند. نقش آن‌ها در ترغیب مردم به رفتن به سینما و تماشای فیلم‌ها بسیار اثرگذار است اما بازهم به تنهایی نمی‌تواند باعث موفقیت یک فیلم شود و عوامل دیگری همچون توجه مدیران فرهنگی، وزارت ارشاد و چرخه اکران دخیل هستند.

جباری با اشاره به جوایزی که فیلم آپاندیس در جشنواره‌های مختلف کسب کرده است، ‌گفت: این فیلم در جشنواره مونترال کانادا جایزه فیلمنامه را در حالی کسب کرد که رقبای بسیار مهمی داشت اما این موفقیت در ایران بسیار مورد توجه مدیران قرار نگرفت و فقط از سوی ابراهیم داروغه‌زاده (معاون نظارت ارزشیابی) و محمدرضا فرجی (مدیرکل سینمای حرفه‌ای) بلافاصله مورد تشویق و تبریک قرار گفتیم.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌هایی از جنس آپاندیس هشدارهایی دارند که بسیار مهم است، گفت: از نگاه اکران امروز منِ‌ تهیه‌کننده به سوددهی مالی رسیده‌ام اما مهم‌تر از سود من این است که مردم به سوددهی برسند و فیلم توسط آن‌ها دیده شود.

جباری ادامه داد: هر کدام از ارگان‌ها اعم از شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند زیرا تمامی فیلم‌ها به شکلی نتیجه و بچه‌های وزارت ارشاد هستند و اگر فیلمی مانند آپاندیس جوایز خوبی به دست می‌آورد، باید به اندازه خودش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قطعا صنوف و شورای صنفی نمایش نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان اکران دارند ولی وقتی می‌بینند فیلم‌های کمدی که با استقبال بیشتری مواجه است، آنها هم نمی‌توانند به سینماداران فشار بیاورند زیرا به هر حال سینماداران علاقه‌ دارند فیلمی را اکران کنند که فروش خوبی داشته باشد و فروش فیلم برای آن‌ها اولویت اول است. شاید به فیلم‌هایی همچون آپاندیس روی خوشی نشان ندهند اما نمی‌توان این مساله را به گردن یک فرد یا یک گروه انداخت بلکه باید ساختار سینما و نوع ذائقه‌سازی و هدایت ذائقه مخاطبان به مرور بهبود پیدا کند.

جباری در پایان گفت: با تمام مشکلات از ساخت فیلم آپاندیس و گروهن سازنده بسیار خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها