تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۲۰:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 6749

فریبرز عرب نیافیلمبرداری فیلم سینمایی “آخرین بار کی سحر را دیدی” به کارگردانی فرزاد موتمن به پایان رسید.

به گزارش سینما سینما؛ فیلم تازه فرزاد موتمن که قرار بود طی ۴۵ جلسه فیلمبرداری شود با ۶۰ جلسه فیلمبرداری وارد مراحل فنی شد. فیلم تازه فرزاد موتمن دو توقف ۲ روزه و ۳ روزه در میانه های فیلمبرداری داشت. سعید عصمتی تهیه کننده «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» در گفتگو با «سینما» درباره پایان فیلمبرداری این فیلم گفت: بعد از این که آقای فریبرز عرب نیا سکانس اصلی این فیلم را رها کردند. تغییراتی در فیلمنامه داده شد و با توجه به این تغییرات روز چهارشنبه فیلمبرداری این فیلم به پایان رسید. علی عصمتی با اعلام اینکه فرم جشنواره فجر را پر کرده از آماده شدن فاینال کات فیلم تا پایان هفته جاری خبر داد.

گروه تولید و کارگردانی مقصر طولانی شدن فیلمبرداری

سعید عصمتی در ادامه گفتگو باروزنامه  «سینما» درباره طولانی شدن مدت فیلمبرداری«اخرین بار کی سحر را دیدی؟» گفت: برآورد مدیر تولید برای فیلمبرداری این فیلم ۴۵ روز بود. اما در ۴۵ روز تنها حدود نیمی از کار فیلمبرداری شده بود و اینباعث شد هزینه های ما دو برابر شود. ما به نحوه عملکرد گروه کارگردانی و تولید اعتراض داشتیم هر چند به نظرم مقصر اصلی در این میان مدیر تولید بود. چون آقای موتمن می خواست فیلمش را به بهترین شکل بسازد و روی دکوپاژ و کارگردانی اش حساسیت و توجه ویژه ای داشت و این توجه به کارگردانی بیش از هزینه ها و مسایل تولیدی بود و وظیفه مدیر تولید پیش بینی و مدیریت هزینه ها بود. در نتیجه ما گروه تولید و برنامه ریزی و تدارکات را عوض کردیم و به ناچار در کار مدیر تولیدمان فیلم دخالت کردیم. همچنین با توجه به طولانی شدن زمان فیلمبرداری آقای بدخشانی تعهد دیگری داشتند که باید به آن پروژه می رسیدند و اقای غفوری جایگزین ایشان شدند که بسیار مسلط و خوب کار را به پایان رساندند.

لازم باشد شکایت مان از عرب نیا را به مراجع قضایی می کشانیم

سعید عصمتی در ادامه فریبرز عرب نیا را مقصر یکی از توقف های فیلم دانست و گفت: اولین توقف زمانی بود که فریبرز عرب نیا پیش از سررسید قسط شان از ماپول خواستند و گفت اگر پول نگیرم نمی آیم و ما هم قبول نکردیم اما آقای موتمننظرشان این بود که با کدخدا منشی کار را ادامه بدهیم .

عصمتی درباره ترک پروژه توسط عرب نیا پیش از پایان فیلمبرداری گفت: ما شکایت مان را از این بازیگر به خانه سینما ارائه داده ایم و امیدواریم آنها بر اساس قانون عمل کنند و دنبال مسایل عرفی و ریش سفیدی نباشند. آقای عرب نیا در مدت قرارداد از همکاری با ما سرباز زده و اگر خانه سینما حقوق قانونی ما را تامین نکند شاکیت مان از ایشان را به مراجع قضایی ارائه می دهیم.

وی با ذکر جزییاتی از توقف های فیلم گفت: قانون در مواردی که مدیریت انسانی دخیل نباشد. بحث موارد اضطراری را مطرح کرده و ما کارمان چند روز به خاطر بارندگی متوقف شد. من که نمی توانستم باران را بند بیاوردم یا خیابان ها را خشک کنم! ما آفیش ها را انجام داددیم و هنرورها آماده بودند اما به علت بارندگی فیلمبرداری انجام نشد و ایشان به طور غیر قانونی کار را ترک کرد.

عصمتی در پایان گفت: در سینمای ایران این نوع رفتارهای آقای عرب نیا عادی شده و امیدوارم برخوردهای ایشان در این پروژه مدنظر همه کسانی می خواهند از ایشان در فیلم هایشان استفاده کنند باشد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها