کارگردان فیلم «حمال طلا» معتقدست اکران آنلاین یکی از راهکارهای خوب نمایش دادن فیلمهای مستقل است.
به گزارش سینماسینما، تورج اصلانی کارگردان فیلم سینمایی «حمال طلا» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت در گفتگویی درباره اکران این فیلم در سال جاری گفت: ما تصمیم به اکران «حمال طلا» داریم اما پخشکننده ما فیلمیران است که تصمیم نهایی را میگیرد. البته به اکران آنلاین هم فکر و موضوع را با یکی از پلتفرمها مطرح و دیویدی «حمال طلا» را به آن واگذار کردیم. حال باید ببینیم که این فیلم را در نوبت اکران میگذارند یا خیر.
وی افزود: من از اکران آنلاین فیلمها استقبال کردهام و این روند اتفاق خوبی است. در واقع از نظر من، این نوع اکران میتواند یکی از راهکارهای خوب نمایش فیلمهای سینمای مستقل باشد به ویژه فیلمهایی مانند «حمال طلا» که مستقل هستند و بِرندمحور نیستند یعنی برند در این نوع فیلمها جایگاه زیادی ندارد. در نتیجه اکران آنلاین میتواند مخاطبان واقعی بر اساس دستهبندی فیلمها را مشخص کند.
این کارگردان با اشاره به ویژگیهای مثبت اکران آنلاین ادامه داد: اکران آنلاین کمک بزرگی است زیرا میتوان در کنار نمایش فیلمها در سالنهای سینمایی، فیلمها به صورت آنلاین هم اکران شوند تا در مسیر این نمایش، علاقهمندانی که تمایل به فیلم دیدن روی پرده سینما را دارند، آن را تجربه کنند و هم فرصت خوبی برای کسانی باشد که زمانی برای سینما رفتن ندارند.
اصلانی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساختهای اکران آنلاین در ایران وجود دارد، توضیح داد: اکران آنلاین تجربه جدیدی است و امکان به وجود آمدن مشکلات در این روند بسیار است اما امیدوار هستم با دقت در بحث فنی و اجرایی، از کپی کردن فیلمها جلوگیری شود. البته ضمانتی برای کپی نشدن فیلمها وجود ندارد حتی اگر از نظر فنی هم پیشگیری شود، آدمی که تمایلی برای احترام گذاشتن به حقوق فیلمها ندارد به راحتی میتواند از صفحه رایانه یا تلفن همراه فیلم هم بگیرد.
وی اضافه کرد: مساله کپی کردن به اخلاق مخاطبانی بازمیگردد که باید به احترام تولیدکنندگان از این روش نادرست خودداری کنند و جدای از پیشبینی و پیشگیریهای فنی توسط پلتفرمها، فرهنگ رفتاری مخاطب ما هم باید به این سمت حرکت کند و به تولیدکنندگان احترام گذاشته شود.
کارگردان فیلم سینمایی «جینگو» درباره کارهای جدید خود در زمینه فیلمسازی بیان کرد: من هم مانند همه فیلمسازان ایدهای در ذهن دارم اما بستگی به شرایط تولید دارد زیرا قصههایی که ما روایت میکنیم شاید ویژگیهای پولسازی برای این نوع سرمایهگذاری که اکنون در سینما مرسوم است نداشته باشند. امروزه فیلمهای کمدی نه به آن معنای سینمایی بلکه متاسفانه به معنای هجویات، نسبت به موضوعات جدیتر و اجتماعی برای سرمایهگذاران درآمدزاتر هستند.
وی تاکید کرد: فیلمسازانی مانند من که مستقل کار میکند دیرتر به این سرمایهها دست پیدا میکنند. سه فیلمی که تاکنون ساختهام با هزینه شخصی خودم بوده است و از هیچ سازمان یا ارگان خاصی برای تولید فیلمهایم کمک نگرفتهام.
اصلانی در پایان درباره فعالیت این روزهایش تصریح کرد: یک سالی است مشغول تصویربرداری یک مستند به کارگردانی رضا عباسی و تهیهکنندگی مژگان صیادی (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) هستم که به عواقب سیل در منطقه پلدختر میپردازد و تصویربرداری آن در حدود دو الی سه ماه آینده به اتمام میرسد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
- ۴۰ هزار نفر مخاطب اکران آنلاین نوروزی مستندها/ «دبستان پارسی» اول شد
- آغاز اکران آنلاین «رمانتیسم عماد و طوبا» از امشب
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
- آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی
- «تکهای از تو» آنلاین اکران میشود
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- «حدود ۸ صبح» آنلاین اکران میشود
- اکران آنلاین «قطع فوری» تمدید شد
- اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» با بازی شهاب حسینی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش