کارگردان فیلم «حمال طلا» معتقدست اکران آنلاین یکی از راهکارهای خوب نمایش دادن فیلمهای مستقل است.
به گزارش سینماسینما، تورج اصلانی کارگردان فیلم سینمایی «حمال طلا» که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت در گفتگویی درباره اکران این فیلم در سال جاری گفت: ما تصمیم به اکران «حمال طلا» داریم اما پخشکننده ما فیلمیران است که تصمیم نهایی را میگیرد. البته به اکران آنلاین هم فکر و موضوع را با یکی از پلتفرمها مطرح و دیویدی «حمال طلا» را به آن واگذار کردیم. حال باید ببینیم که این فیلم را در نوبت اکران میگذارند یا خیر.
وی افزود: من از اکران آنلاین فیلمها استقبال کردهام و این روند اتفاق خوبی است. در واقع از نظر من، این نوع اکران میتواند یکی از راهکارهای خوب نمایش فیلمهای سینمای مستقل باشد به ویژه فیلمهایی مانند «حمال طلا» که مستقل هستند و بِرندمحور نیستند یعنی برند در این نوع فیلمها جایگاه زیادی ندارد. در نتیجه اکران آنلاین میتواند مخاطبان واقعی بر اساس دستهبندی فیلمها را مشخص کند.
این کارگردان با اشاره به ویژگیهای مثبت اکران آنلاین ادامه داد: اکران آنلاین کمک بزرگی است زیرا میتوان در کنار نمایش فیلمها در سالنهای سینمایی، فیلمها به صورت آنلاین هم اکران شوند تا در مسیر این نمایش، علاقهمندانی که تمایل به فیلم دیدن روی پرده سینما را دارند، آن را تجربه کنند و هم فرصت خوبی برای کسانی باشد که زمانی برای سینما رفتن ندارند.
اصلانی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساختهای اکران آنلاین در ایران وجود دارد، توضیح داد: اکران آنلاین تجربه جدیدی است و امکان به وجود آمدن مشکلات در این روند بسیار است اما امیدوار هستم با دقت در بحث فنی و اجرایی، از کپی کردن فیلمها جلوگیری شود. البته ضمانتی برای کپی نشدن فیلمها وجود ندارد حتی اگر از نظر فنی هم پیشگیری شود، آدمی که تمایلی برای احترام گذاشتن به حقوق فیلمها ندارد به راحتی میتواند از صفحه رایانه یا تلفن همراه فیلم هم بگیرد.
وی اضافه کرد: مساله کپی کردن به اخلاق مخاطبانی بازمیگردد که باید به احترام تولیدکنندگان از این روش نادرست خودداری کنند و جدای از پیشبینی و پیشگیریهای فنی توسط پلتفرمها، فرهنگ رفتاری مخاطب ما هم باید به این سمت حرکت کند و به تولیدکنندگان احترام گذاشته شود.
کارگردان فیلم سینمایی «جینگو» درباره کارهای جدید خود در زمینه فیلمسازی بیان کرد: من هم مانند همه فیلمسازان ایدهای در ذهن دارم اما بستگی به شرایط تولید دارد زیرا قصههایی که ما روایت میکنیم شاید ویژگیهای پولسازی برای این نوع سرمایهگذاری که اکنون در سینما مرسوم است نداشته باشند. امروزه فیلمهای کمدی نه به آن معنای سینمایی بلکه متاسفانه به معنای هجویات، نسبت به موضوعات جدیتر و اجتماعی برای سرمایهگذاران درآمدزاتر هستند.
وی تاکید کرد: فیلمسازانی مانند من که مستقل کار میکند دیرتر به این سرمایهها دست پیدا میکنند. سه فیلمی که تاکنون ساختهام با هزینه شخصی خودم بوده است و از هیچ سازمان یا ارگان خاصی برای تولید فیلمهایم کمک نگرفتهام.
اصلانی در پایان درباره فعالیت این روزهایش تصریح کرد: یک سالی است مشغول تصویربرداری یک مستند به کارگردانی رضا عباسی و تهیهکنندگی مژگان صیادی (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) هستم که به عواقب سیل در منطقه پلدختر میپردازد و تصویربرداری آن در حدود دو الی سه ماه آینده به اتمام میرسد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- آغاز پیش فروش فیلم سروشصحت/ «سال گربه» آنلاین اکران میشود
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- «بیبدن» به اکران آنلاین رسید
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
- ۴۰ هزار نفر مخاطب اکران آنلاین نوروزی مستندها/ «دبستان پارسی» اول شد
- آغاز اکران آنلاین «رمانتیسم عماد و طوبا» از امشب
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
- آغاز اکران آنلاین «کاپیتان من» در نمایش خانگی
- «تکهای از تو» آنلاین اکران میشود
- درخواست حسین مهکام؛ «احمد به تنهایی» را قانونی تماشا کنید
- «حدود ۸ صبح» آنلاین اکران میشود
- اکران آنلاین «قطع فوری» تمدید شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه