تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۰۸:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 111471

تهمینه میلانی کارگردان سینمای ایران درباره اظهارات مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد مبنی‌بر تخلف صورت گرفته در نمایشگاه آثار نقاشی خود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماسینما، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در گفتگو با مهر از تخلف در نمایشگاه آثار نقاشی تهمینه میلانی به‌واسطه نمایش ۴ اثر فاقد مجوز خبر داد و تأکید کرد با گالری متخلف نیز در این زمینه برخورد خواهد شد.

در پی انتشار این خبر تهمینه میلانی در گفتگویی با خبرنگار مهر گفت: تأکید می‌کنم که هیچیک از آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «آن دیگری» فاقد مجوز نبوده است و همه آثار با مجوز وزارت ارشاد روی دیوار رفته است.

وی درباره دلیل طرح این موضوع از سوی مدیرکل هنرهای تجسمی هم تأکید کرد: از زمان اطلاع از این اظهارنظر تلاش کرده‌ام با اداره کل هنرهای تجسمی ارشاد ارتباط بگیرم که هنوز موفق نشده‌ام. با اطمینان از حسن نظر آقای مظفری، حدس می‌زنم اطلاعات غیرصحیحی به ایشان منتقل شده است. کماکان پیگیر هستم تا سوءتفاهم‌ها در این زمینه برطرف شود.

میلانی در ادامه توضیح داد: حدس من این است که این شائبه مربوط به دو تابلو از تابلوهایی می‌شود که قرار بود هفت ماه پیش برای نمایش در گالری ایوان به نمایش در بیاید، کهکه نشد و این بار با بازنگری و صلاحدید مسئولان، مجوز دریافت کرده و در گالری آریانا به نمایش درآمده است و در کنار آن، با صلاحدید مسئولان تابلوهای دیگری مجوز دریافت نکرده‌اند که نمایش داده نشده‌اند.

وی تأکید کرد: بازنگری همیشه ممکن است و این اتفاق می‌تواند هم در سینما، هم در تئاتر، مطبوعات و هم هنرهای تجسمی اتفاق بیافتد و می‌افتد. از طرف گالری «آریانا» ۴۰ تابلو به ارشاد ارائه شد و ۳۷ تابلو مجوز دریافت کرد که همان ۳۷ تابلو هم به نمایش در آمد بی‌هیچ تخلفی.

این کارگردان سینما که دو نمایشگاه نقاشی‌اش تا به امروز با حواشی و انتقاداتی مواجه بوده است درباره دلیل این حجم از واکنش به فعالیت‌های هنری خود گفت: فراموش نکنید مغرضان بی کار نمی‌مانند و همواره در پی آتش افروزی هستند. مطمئن هستم اطلاعات مربوط به مجوز نمایش آثار من در گالری «ایوان»، تنها در اختیار مسئول آن گالری بوده است و کسی به آن دسترسی نداشته است؛ حالا چگونه این اطلاعات در مورد تابلوهای دارای مجوز بنده به رسانه‌ها درزپیدا کرده و چرا؟ شاید به دلیل برخورد قانونی من با این متخلفان بوده است که سعی د ر گل‌آلود کردن آب دارند، تا از خطاهایی که در مورد نمایشگاه قبلی مرتکب شده‌اند، رها شوند.

میلانی در ادامه تأکید کرد: من شخصاً برای آقای مظفری احترام قائل هستم و مطمئنم ایشان قانونمند عمل می‌کنند. در حال حاضر تلاش دارم با ایشان تماس بگیرم، که متاسفانه ممکن نشده است.

وی در پایان گفت: ای کاش به جای این‌همه دوری و فاصله به نزدیکی و مهر فکر می‌کردیم و مغرضانه و کینه‌جویانه عمل نمی‌کردیم. نیت من با کشیدن نقاشی‌هایم، سبز بود، اما افسوس که مغرضان با تلاش بسیار در حال ایجاد نفاق هستند و با دقت نظری باور نکردنی در تلاشند، همه چیز را به سیاهی و تباهی بکشانند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها