تهیهکننده برنامه «بوی عیدی» به نقش اسپانسرهای برنامههای تلویزیونی در دعوت از سلبریتیها اشاره کرد و گفت: زمانی که حامی مالی برنامه بخواهد که سلبریتیها در آن حضور داشته باشند، اگر تهیهکننده هم مخالف باشد، مجبور است که بپذیرد.
به گزارش سینماسینما، احسان ارغوانی درباره محوریت حجم انبوهی از برنامههای تلویزیونی بر حضور بازیگران اظهار کرد: من به عنوان برنامهساز مخالف حضور بازیگران در برنامههای مناسبتی هستم اما آیا مردم هم از حضور نداشتن بازیگران در برنامهها راضی هستند؛ مهمترین مسالهای که برنامهساز در نظر میگیرد، خواست مردم است. مردم دوست دارند سلبریتیها (بازیگران، خواننده ها، ورزشکاران و …) را حتی با اینکه تکراری شدهاند، ببینند.
تهیهکننده برنامه نوروزی «بوی عیدی» ادامه داد: به نظرم میتوان از حضور سلبریتیها به شکل دیگری بهره برد؛ برای مثال ما در حوزه گردشگری مشکل داریم و میتوانیم از این پتانسیل استفاده کنیم که سلبریتیها در ویژهبرنامه نوروز به جای استودیو در شهرستان و مناطق محروم حضور پیدا کنند تا از نزدیک این مناطق را ببینند و هم بحث ایرانگردی و گردشگری اتفاق بیفتد. با این کار مردم شهرهای دیگر هم میتوانند سلبریتیهای مورد علاقهشان را از نزدیک ببینند.
او اضافه کرد: به نظرم بهترین برنامه تلویزیون در نوروز امسال، مستند «ایرانگرد» بود که اگر سلبریتیها در این برنامه حضور پیدا میکردند بر روی مردم تأثیرگذاری بیشتری داشت.
ارغوانی با اشاره به وظیفه ذائقهسازی برنامهسازان برای مخاطبان اظهار کرد: من به عنوان برنامهساز باید ذائقهسازی کنم و میتوان این کار را در برنامههایی با موضوعات مختلف انجام داد؛ برای مثال برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی ۳۰ روز به روی آنتن میرود و یک سلبریتی هم در آن حضور ندارد اما جزو پربینندهترین برنامههای تلویزیون میشود. همچنین اغلب مهمانان برنامه «حالا خورشید» از سلبریتیها نیستند و ما در برنامه «امروز هنوز تمام نشده» فقط هفتهای یک بار مهمان سلبریتی داشتیم؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که برخی برنامهها برای دیده شدن به حضور بازیگران نیازی ندارد.
تهیهکننده برنامه «باغ ملی» در پایان گفت: ما تا به امروز به سلبریتیهای علمی نپرداختهایم با اینکه نخبههای علمی ما در کشور کم نیستند اما به برنامهها دعوت نمیشوند. میتوان گفت من و همکارانم و مردم در این مساله نقش داریم. همچنین اسپانسرها با توجه به مشکلات اقتصادی تلویزیون نقش تعیینکنندهای در محتوای برنامهها دارند؛ بنابراین زمانی که حامی مالی برنامه بخواهد که سلبریتیها در آن حضور داشته باشند، تهیهکننده اگر هم مخالف باشد مجبور است که بپذیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- فیلمهای نوروزی شبکه چهار مشخص شد/ پخش آثار اسکاری از تلویزیون
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- واقعیت اسنپبایک شدن تهیهکننده سرشناس!
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- تحولگریزی سیما در لحظه تحویل سال ۹۸/ ایدههایی که هدر شد
- چند پرسش درباره درآمد روبیکا از برنامههای تلویزیون
- گلایه جمشید مشایخی از تلویزیون/ برای ضایع کردن من برنامهریزی کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





