تهیهکننده برنامه «بوی عیدی» به نقش اسپانسرهای برنامههای تلویزیونی در دعوت از سلبریتیها اشاره کرد و گفت: زمانی که حامی مالی برنامه بخواهد که سلبریتیها در آن حضور داشته باشند، اگر تهیهکننده هم مخالف باشد، مجبور است که بپذیرد.
به گزارش سینماسینما، احسان ارغوانی درباره محوریت حجم انبوهی از برنامههای تلویزیونی بر حضور بازیگران اظهار کرد: من به عنوان برنامهساز مخالف حضور بازیگران در برنامههای مناسبتی هستم اما آیا مردم هم از حضور نداشتن بازیگران در برنامهها راضی هستند؛ مهمترین مسالهای که برنامهساز در نظر میگیرد، خواست مردم است. مردم دوست دارند سلبریتیها (بازیگران، خواننده ها، ورزشکاران و …) را حتی با اینکه تکراری شدهاند، ببینند.
تهیهکننده برنامه نوروزی «بوی عیدی» ادامه داد: به نظرم میتوان از حضور سلبریتیها به شکل دیگری بهره برد؛ برای مثال ما در حوزه گردشگری مشکل داریم و میتوانیم از این پتانسیل استفاده کنیم که سلبریتیها در ویژهبرنامه نوروز به جای استودیو در شهرستان و مناطق محروم حضور پیدا کنند تا از نزدیک این مناطق را ببینند و هم بحث ایرانگردی و گردشگری اتفاق بیفتد. با این کار مردم شهرهای دیگر هم میتوانند سلبریتیهای مورد علاقهشان را از نزدیک ببینند.
او اضافه کرد: به نظرم بهترین برنامه تلویزیون در نوروز امسال، مستند «ایرانگرد» بود که اگر سلبریتیها در این برنامه حضور پیدا میکردند بر روی مردم تأثیرگذاری بیشتری داشت.
ارغوانی با اشاره به وظیفه ذائقهسازی برنامهسازان برای مخاطبان اظهار کرد: من به عنوان برنامهساز باید ذائقهسازی کنم و میتوان این کار را در برنامههایی با موضوعات مختلف انجام داد؛ برای مثال برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی ۳۰ روز به روی آنتن میرود و یک سلبریتی هم در آن حضور ندارد اما جزو پربینندهترین برنامههای تلویزیون میشود. همچنین اغلب مهمانان برنامه «حالا خورشید» از سلبریتیها نیستند و ما در برنامه «امروز هنوز تمام نشده» فقط هفتهای یک بار مهمان سلبریتی داشتیم؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که برخی برنامهها برای دیده شدن به حضور بازیگران نیازی ندارد.
تهیهکننده برنامه «باغ ملی» در پایان گفت: ما تا به امروز به سلبریتیهای علمی نپرداختهایم با اینکه نخبههای علمی ما در کشور کم نیستند اما به برنامهها دعوت نمیشوند. میتوان گفت من و همکارانم و مردم در این مساله نقش داریم. همچنین اسپانسرها با توجه به مشکلات اقتصادی تلویزیون نقش تعیینکنندهای در محتوای برنامهها دارند؛ بنابراین زمانی که حامی مالی برنامه بخواهد که سلبریتیها در آن حضور داشته باشند، تهیهکننده اگر هم مخالف باشد مجبور است که بپذیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- فیلمهای نوروزی شبکه چهار مشخص شد/ پخش آثار اسکاری از تلویزیون
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- گفتوگوی سینماسینما با ساداتیان: وضعیت سالنها اسفناک است/ چرا مجوز سریالها بلا تکلیف است؟
- عزتالله جامعی ندوشن درگذشت
- محمود فلاح، تهیهکننده «مختارنامه» درگذشت
- واقعیت اسنپبایک شدن تهیهکننده سرشناس!
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- تحولگریزی سیما در لحظه تحویل سال ۹۸/ ایدههایی که هدر شد
- چند پرسش درباره درآمد روبیکا از برنامههای تلویزیون
- گلایه جمشید مشایخی از تلویزیون/ برای ضایع کردن من برنامهریزی کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش