در حالی که فیلم «آشغال های دوست داشتنی» با دریافت پروانه نمایش امسال برای اولین بار از نظر قانونی می تواند توسط هیئت انتخاب جشنواره فجر بررسی شود، دبیرخانه جشنواره مانع از نمایش این فیلم برای هیئت انتخاب شده و امروز سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه در گفتگویی دلیل این تصمیم را نمایش و بررسی فیلم محسن امیر یوسفی برای هیئت انتخاب در دوره گذشته جشنواره فجر دانست.
به گزارش سینماسینما، نرگس آبیار و محمد علی حسین نژاد دو عضو هیئت انتخاب جشنواره سی و پنجم در گفتگو با «سینما» این صحبت را تکذیب کردند.
نرگس آبیار در اینباره گفت: پارسال «آشغال های دوست داشتنی» برای ما نمایش داده شد و تعداد زیادی از اعضای هیئت انتخاب فیلم را دوست داشتند اما به ما گفتند فیلم مشکل مجوز نمایش دارد و نمی تواند اکران بشود. و نهایتا در لیست فیلم هایی که ما می توانستیم از بین آنها انتخاب کنیم نام این فیلم نبود و فیلم برای حضور در بخش مسابقه بررسی نشد در نتیجه مشکلی برای بررسی مجدد در جشنواره امسال ندارد. آبیار در ادامه گفت:حساسیت ها در مورد این فیلم را درک نمی کنم. امیدوارم این فیلم بزودی اکران شود و قطعا برای مردم عجیب خواهد بود که چرا فیلم طی این سال ها اجازه اکران نداشت. فیلم آشغالهای دوست داشتنی در مورد مام وطن است، در ستایش مدارا و کنار هم بودن عقاید و آرا، در مورد درک کردن یکدیگرکه نمایشش در دوره کنونی بسیار برای جامعه ما لازم و حیاتی است. یادم می آید بعد از دیدن فیلم اشک ریختم و وجودم سرشار از شور وطن پرستی شده بود.
محمد علی حسین نژاد نیز گفت:تا جایی که یادم می آید ما «آشغال های دوست داشتنی» را دیدیم و بعد از نمایش به ما گفتند فیلم آماده نیست و پروانه نمایش ندارد و در نتیجه در مورد آن رای گیری و قضاوت نشد. این فیلم چون توسط هیئت انتخاب رد یا تایید نشده در نتیجه جزو فیلم های بررسی شده در هیئت انتخاب جشنواره سی و پنجم قرار نمی گیرد
منبع: روزنامه سینما، سینمادیلی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





