تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162606

سینماسینما، محمد حقیقت-پاریس: فرانسه «تیتان» فیلم برنده نخل طلا، ساخته خانم ژولیا دوکورنو، که در جشنواره کن ۲۰۲۱، شرکت کرده بود و موردتوجه بسیار قرارگرفته بود را به عنوان فیلمی از این کشور به کمیته اسکار برای به دست آوردن اسکار بهترین فیلم بین اللملی معرفی کرد.

فیلم‌های دیگر فرانسه که در لیست معرفی به اسکار سال ۲۰۲۲ حضور داشتند عبارتند از «حادثه» ساخته خانم آدری دیوان که برنده شیرطلایی جشنواره ونیز امسال بود و دیگری فیلم «یک نورد» که فیلمی پلیسی بود.

فیلم انتخابی فرانسه برای معرفی به اسکار سال آینده، «تیتان» در آمریکا در هفته های اخیر به پرده رفته بود و تاکنون در این کشور تعداد ۳۰۰۰۰۰ تماشاگر داشته که اثر موفقی در آنجا به حساب می آید. این فیلم نیز در فرانسه مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته بود. قابل ذکر است که آخرین فیلمی که از فرانسه جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به دست آورده بود فیلم «اندوچین» است که در سال ۱۹۹۲ بوده است. برای کمیته فرانسوی که از سوی مرکز سینمای فرانسه فیلم یک سینماگر زن به اسکار پیشنهاد شده بسیار مهم به حساب می آید و به آن امید بسیار بسته اند.

سایت سینماسینما، در میانه برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۱، فیلم «تیتان» را شایسته نخل طلا معرفی کرده بود، که در مراسم اختتامیه همین اثر برنده این جایزه شد. حال بین فیلم‌هایی که از کشورهای گوناگون تا به امروز به آکادمی اسکار معرفی شده‌اند، باز هم امید بسیار می‌رود که این اثر متفاوت و شوک دهنده مورد توجه اعضای رای دهنده کمیته اسکار ۲۰۲۲ قرارگیرد و برنده این جایزه شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها