تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۹:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 121445

قصیده گلمکانی فیلمبرداری فیلم جدیدش را با عنوان «بازگشت به کازان» در روسیه تمام کرد و این فیلم برگزیده یک رقابت سینمایی شد.

او به عنوان تنها نماینده‌ی سینمای ایران، یکی از ده کارگردانی‌ست که برای شرکت در پروژه‌ی «فیلم در هفت روز» به آن کشور دعوت شد. این ده فیلم‌ توسط وزارت فرهنگ و هنر تاتارستان تهیه شده‌اند که با دعوت عوامل هر فیلم و پرداخت هزینه‌های تولید آن‌‌ها در روسیه همراه بوده است.
کارگردان‌های به رقابت نشسته در این پروژه از کشورهای فرانسه، سوییس، آلمان، روسیه، جمهوری چک، چین و مغولستان بوده‌اند.

هدف پروژه «فیلم در هفت روز» اجرا و انجام تمامی مراحل تولید یک فیلم از انتخاب لوکیشن، فیلمبرداری تا تدوین، صداگذاری و هم‌چنین زیرنویس فیلم‌ها تنها در یک هفته است؛ و تمامی فیلم‌ها در انتها، توسط هیات داورانی حرفه‌ای و بین‌المللی داوری شدند. قصیده گلمکانی، با ساخت «بازگشت به کازان»، یکی از سه برنده‌ی اصلی این مسابقه‌ی پرفشار و سخت شد.

گلمکانی با ساخت هشت فیلم کوتاه در یک سال در چهاردهمین جشن تصویر سال، با عنوان «فعال‌ترین فیلمساز سال ۱۳۹۶» تقدیر شد. گلمکانی هم‌چنین در زمینه‌ی معرفی آثار فیلمسازان ایرانی در جهان بسیار فعال است.

«بازگشت به کازان» داستان زنی‌است که یک سال پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ به دلیلی دوباره به کازان برمی‌گردد. نقش‌های اصلی آن را رضا کیانیان و بازیگر سوییسی-ایرانی سیما بورگین ایفا می‌کنند.

این فیلم به‌زودی به نمایش عمومی درخواهد آمد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها