تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۵:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 149277

جایزه بهترین فیلمنامه نوزدهمین جشنواره داکا در بنگلادش به فیلم سینمایی«جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری رسید.

به گزارش سینماسینما، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با نمایش ۳۵ فیلم سینمایی و کوتاه از ایران، از ۲۷ دی تا ۵ بهمن ماه سال جاری (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار شد و بنابر اعلام عوامل فیلم، فیلم «جنایت بی دقت»، به نویسندگی مشترک نسیم احمدپور و شهرام مکری جایزه بهترین فیلمنامه بخش رقابتی را به خود اختصاص داده است.

احمدپور و مکری در این دوره از جشنواره حضور نداشتند و به صورت مجازی در اختتامیه آن شرکت کردند. این فیلم به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش جهانی آن را نسرین میرشب در کمپانی «دریم لب» بر عهده دارد.

«جنایت بی‌دقت» چند ماهی است که در انتظار دریافت مجوز نمایش در ایران است و پخش داخلی آن را شرکت نمایش گستران دراختیار دارد. این فیلم تاکنون در جشنواره های بین‌المللی ونیز، وین، شیکاگو، ‌مد فیلم؛ شارجه توکیو فیلمکس و… حضور داشته و برای اکران آن در اروپا توسط پخش‌کننده بین‌المللی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

جایزه جشنواره داکا دومین جایزه فیلم‌نامه‌نویسی «جنایت بی‌دقت» پس از جایزه منتقدان جشنواره ونیز است.

این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها