مهدی امیری عکاس ایرانی که موفق به کسب جایزه جهانی «سینه بوک» شده است، درباره این جایزه و ویژگیهای مجموعه عکس «خبر فوری» توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، جایزه جهانی «سینه بوک» هفته گذشته به یک عکاس ایرانی رسید. مهدی امیری که با اثر خود با عنوان «خبر فوری» در این رویداد شرکت کرده بود و توانست جایزه نخست را از آن خود کند.
کمپانی سینه بوک فعال در زمینه تولیدات سینمایی، فیلمنامه و کتاب داستانهای سینمایی، این مسابقه سالانه را در راستای ترویج پروژههای سینمایی با نگاه عکاسانه در سراسر دنیا برگزار میکند و هر عکاس متقاضی شرکت باید فیلمنامهای را با استاندارهای جهانی نوشته و طوری عکاسی کند که با دیدن ۶۰ فریم عکس، مفهوم کامل داستان سینمایی به تصویر کشیده شود و تمامی تکنیکهای کارگردانی، نورپردازی، کادر بندی و اصول عکاسی در آن مشهود و حفظ شود.

پروژه عکس سینمایی «خبر فوری» (Breaking News) توسط سیدمهدی امیری انجام شده ونوشتن فیلمنامه، دکوپاژ، کارگردانی، نورپردازی، عکاسی و ادیت این پروژه نیز کار خود اوست، که در تاریخ ۸ ژانویه از سوی هیات انتخاب کمپانی cine-books جایزه بزرگ و مقام اول مسابقه را کسب کرد.
مهدی امیری درباره سابقه حرفهای خود در حوزه عکاسی به خبرنگار مهر گفت: عکاسی حرفهای را از سال ۱۳۷۹ در یک خبرگزاری آغاز کردم و در بیش از ۵۰ رویداد ملی و بینالمللی عکاسی، حضور داشتم. همزمان به فیلمسازی هم مشغول بودم. فارق التحصیل رشته عکاسی از هنرستان دکتر قندی مشهد هستم و درجه هنری هم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردهام.
امیری درباره فرآیند حضور پروژه «خبر فوری» در رویداد «سینه بوک» ادامه داد: کمپانی سینه بوک فعال در تولیدات سینمایی، فیلمنامه و کتاب در کشور اوکراین فراخوانی را در سطح جهانی برای تولید اثر سینمایی با نگاه عکاسانه انتشار داد که پروژه «خبر فوری» را پس از نوشتن فیلمنامه در قالب ۶۰ فریم عکس، عکاسی و با زیرنویس دیالوگ به این جشنواره ارسال کردم.
وی افزود: از بین ۴۰ اثر فینال و ۱۵ اثر کاندیدای جایزه بزرگ جهانی این رویداد خوشبختانه توانستم مقام اول را کسب کنم. پیش از این کاندیدای جایزه محمد آلمکتوم کشور امارات در سال ۲۰۱۲ شده بودم و به عنوان نماینده ایران در نمایشگاه رمضان در امارات هم حضور داشتم.

امیری درباره سابقه حضور عکاسان ایرانی در این رویداد هم گفت: جایزه «سینه بوک» برای اولین بار در این سطح برگزار شد که دو عکاس دیگر در بخش مستند از جمله عکاس ایرانی رویترز حضور داشتند اما آثارشان موفق به کسب جایزه نشد.
این عکاس ایرانی در پایان درباره ویژگیهای پروژه «خبر فوری» توضیح داد: «خبر فوری» در واقع داستان افرادی است که خارج از قانون به دنبال انتقامجویی هستند اما سرنوشت اقدامات آنها جز آسیبهای اجتماعی برای جامعه ثمرهای دیگر به همراه ندارد. این اثر با ساختاری کاملا سینمایی شامل از فیلمنامه، دکوپاژ و عوامل صحنه عکاسی شد و قابلیت این را دارد که اگر مورد حمایت قرار بگیرد، فیلم سینمایی آن هم با پشتوانه این افتخار جهانی تولید و در دیگر رویدادهای بینالمللی حضور داشته باشد.
مجموعه کامل عکسهای پروژه «خبرفوری» را روی سایت رسمی «سینه بوک» میتوانید اینجا مشاهده کنید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رقابت ۶ مستند برای دریافت تندیس غزال جشنواره فیلمهای پارسی
- «دارکوب» بهترین فیلم جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو شد
- «آسک» بهترین فیلم جشنواره زعفران طلایی شد/ جایزه ۱۵ هزار لیری
- «اوسیا» به ۲ جشنواره اروپایی میرود
- شیلیاییها «آخرین داستان» را بهعنوان بهترین انیمیشن برگزیدند
- حضور ۴ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره ارمنستانی
- معرفی هفت فیلم دیگر بخش «جام جهاننما» جشنواره جهانی فجر
- جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ایتالیا برای مهراوه شریفینیا
- نمایش «در جستجوی فریده» در جشنواره ایتالیایی
- فیلمنامه «خوابِ بیدار» در فینال یک جشنواره آمریکایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





