تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۲۲:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65318

«سیجون سوزوکی» کارگردان مطرح ژاپنی که چندی پیش درگذشت، به عنوان برنده جایزه فیلمساز سال «جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان» معرفی شد.

به گزارش سینماسینما، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی قاره آسیا محسوب می‌شود،از ادای احترام به «سیجون سوزوکی»، کارگردان صاحب‌نام و شناخته‌ شده سینمای ژاپن در عرصه بین‌المللی به عنوان فیلمساز سال آسیا خبر داد.

جایزه فیلمساز سال آسیا سال گذشته پس از درگذشت «عباس کیارستمی» ـ کارگردان فقید سینمای ایران ـ به وی اختصاص یافت.

در این دوره از جشنواره بوسان، با اکران ویژه کارهای این فیلمساز، از آثار ابتدایی تا اخیر او، به وی ادای احترام می‌شود. «سوزوکی» استاد سینمای ژانر آسیایی بود و کارهایش با غیرقابل پیش‌بینی و تجربی بودن شناخته می‌شد.

این هنرمند که ۱۳ فوریه امسال در سن ۹۳ سالگی درگذشت، متولد ۱۹۲۳ در توکیو بود و فعالیت خود را از سال ۱۹۵۶ در سینما آغاز کرد. «سوزوکی» تا سال ۱۹۶۷ بیش از ۴۰ فیلم ساخت که با رویکردی جدید، سنت‌ها فیلمسازی را به چالش می‌کشیدند.

«پیروزی از آن من است» (۱۹۵۶)، «تسیگوینروایزن » (۱۹۸۰) و «شاهزاده راکون» (۲۰۰۵) از جمله فیلم‌های این کارگردان ژاپنی هستند.

جایزه این کارگردان فقید در روز ۱۲ اکتبر به نماینده کمپانی «آرگو پیکچرز» که از همکاران او در زمان حیاتش بوده است، اعطاء می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها