تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۳:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157207

جایی برای فرشته‌ها نیست و اکسدوسفیلم‌های مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» و «اکسدوس» برای نمایش در هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در پاریس (سینمای ایران) انتخاب شده‌اند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» ساخته سام کلانتری از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روزهای ۲ و ۵ تیر و فیلم مستند «اکسدوس» ساخته بهمن کیارستمی که پخش آن برعهده مرکز گسترش است در روزهای ۳ و ۷ تیر در هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در پاریس به نمایش درخواهند آمد.

در این برنامه که از تاریخ ۲۹- ۲۳ ژوئن برابر با ۸ تا ۲ تیر ۱۴۰۰ در شهر پاریس در کشور فرانسه برگزار می‌شود، حدود ۳۰ فیلم سینمایی و مستند کوتاه و بلند به نمایش در خواهد آمد.

«اِکسُدوس» درباره مرکز بازگشت مهاجران افغان است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور گردانده می‌شود. این مرکز مسئولیت ثبت‌نام و اعزام مهاجران افغان را که به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند، برعهده دارد.

این فیلم در اولین نمایش خود در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، موفق به کسب جایزه بزرگ بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره شد. «اِکسُدوس» در اولین حضور بین‌المللی خود نیز در بخش مسابقه بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات‌داکس» در شهر تورنتو کانادا روی پرده رفت.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» مستندی درباره تیم ملی دختران «اسکیت هاکی» ایران و مشکلات پیچیده آنان در راه مسابقات آسیایی کره‌جنوبی است که ورزش، بهانه‌ای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است.

این فیلم، پُرجایزه‌ترین مستند سینمایی سال ۱۳۹۸ است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و چهار جایزه از جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از جمله جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره را کسب کرده است.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها