تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۷ - ۲۲:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42208

پوریا عالمی: به نظر ما عباس جدیدی رو دور نیست. البته ممکن است شما بپرسید کی رو دور بوده؟ آهان. آن زمانی بود که ورزشکار بود و مدال آورد، آن‌موقع نه، آن‌موقع که بچه بود و رفته شهربازی و چرخ‌وفلک سوار شده بود- همان‌موقع که سه دور چرخ پنج تومان بود- آفرین آن‌موقع تنها زمانی بود که جدیدی رو دور بود؛ سه دور پنج تومان.
جدیدی زندگی قدیمی و کلاسیکی داشت و مثل همه ورزشکارانی که در معرض دوپینگ قرار می‌گیرند و مدال می‌آورند، توانست به‌خوبی ندوپینگد و بمدالد. (یعنی دوپینگ نکرد و مدال آورد) دقیقا شبیه حسین رضازاده که هرگز ندوپینگید و بسیار بمدالید. جفت اینها هم که از محبوبیت زیادی در جامعه برخوردار بودند توانستند با رأی بسیار بالایی وارد شورای شهر بشوند. یعنی چقدر؟ عباس جدیدی ١١٧ هزار رأی آورد. تهران چندنفر است؟ ١٢ – ١٣ میلیون نفر.
خلاصه عباس جدیدی مثل باقی اعضای شورای شهر تهران که کار بدی نمی‌کنند البته اگر کاری بکنند، داشت کار بدی نمی‌کرد که یکهو عکس قشنگی با مرحوم منصور پورحیدری در بستر بیمارستان منتشر کرد. این عکس عباس را انداخت سر زبان‌ها. عباس شاکی شد و نه‌تنها عکسش را از اینستاگرام دیلیت کرد، بلکه چندنفر را هم بلاک کرد. در نهایت هم مجبور شد در یک برنامه تلویزیونی توضیحات علمی بدهد که «افق زاویه بدنش در عکس» آن‌طوری بوده. همین نظریه افق زاویه بدن احتمال اینکه نوبل فیزیک را امسال به ایران بدهند به وجود آورد که متأسفانه می‌دانیم جایزه نوبل سیاسی است و حق عباس در گرفتن نوبل فیزیک خورده شد. درضمن انجمن فیزیک جایزه یک‌میلیون‌دلاری برای تعیین فرمول محاسبه دقیق افق زاویه بدن کرده است. بعد از این مسائل علمی، عباس جدیدی با افق جدیدی از زاویه بدن، در حال کشیدن کارت و کمک مالی به یک انجمن خیریه عکس منتشر کرد که عیبی هم نداشت و عکس افقی بسیار زیبایی بود. رضا کیانیان اما بعد از فروپاشی پلاسکو در اینستاگرامش مردم را مقصر دانست که در انتخابات شورای شهر به ورزشکاران و هنرمندان رأی داده بودند، نه آدم‌های متخصص و مسئول. اما عباس جدیدی که هم متخصص است و هم مسئول، معلوم نیست چرا این نوشته انتقادی رضا کیانیان را به خودش گرفت و به صورت علمی پاسخ داد: «شما که ادعا می‌کنید هنرمند هستی و حتی نمی‌توانی در سناریوهایت دوتا شاخ بز را از هم جدا کنی، چرا در مورد مدیریت شهری نظر می‌دهی و دخالت می‌کنی؟» متأسفانه بعد از این اظهارنظر علمی عباس جدیدی، هنرمندان زیادی به او اعتراض کردند که به نظر ما کار درستی نکردند. عباس حرف مهمی زده است. ما فکر می‌کنیم بعد از عباس کیارستمی که در سینمای ایران و جهان حرکت نویی آغاز کرد، الان نوبت عباس جدیدی است. چطوری؟ این‌طوری که فقط بگوید تعریفش از سینما چیست که توش دوتا شاخ بز را باید از هم جدا کرد؟ و اصولا تعریفش از بز چیست؟ و بگوید چرا شاخ‌های بز را از هم سوا می‌کنند؟ بعد از فیلم گاو داریوش مهرجویی، اینک جهان منتظر فیلم سواکردن دو شاخ بز، ساخته سینماگر بزگرا، عباس جدیدی، است.
وصیت
سوفیا… عشق من… در انتخابات شورای شهر اگر من کاندیدا شدم، جان مادرت به من رأی نده. عاشق قدیمی تو؛ میدون دوم

منبع :شرق

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها