تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۰:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62457

تندیس جشن منتقدانجزئیات جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی در نشستی که با حضور دبیر و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم برپا شد٬ تشریح شد.

به گزارش سینماسینما٬ در ابتدای این نشست جعفر گودرزی دبیر این دوره از جشن٬‌ با اشاره به اینکه جشن ٢۶ مرداد سالن ۱۹ در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری برگزار می‌شود٬ به بزرگداشت‌های این مراسم اشاره کرد و گفت: «در این دوره چهار بزرگداشت برای جمشید هاشم‌پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و جلال مصطفوی برگزار خواهد شد و همچنین یک نکوداشت از علی معلم که در چند دوره ریاست این انجمن را بر عهده داشت، خواهیم داشت.»

او همچنین تاکید کرد: «رأی‌های امسال جشن غافلگیرکننده است و تمام رأی‌ها بسیار شفاف بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن نشده است.»

او با اشاره به اینکه جایزه فیلم‌های مستند و کوتاه در این جشنواره حذف شده است،‌ افزود: «یکی از تفاوت‌های این جشنواره با دوره‌های قبل در این است که تصمیم گرفته شد فیلم‌های مستند و کوتاه در همان جشنواره حقیقت بررسی شوند و ما با این کار طولانی بودن این مراسم را از بین بردیم.»

او در مورد شکل برگزاری مراسم گفت: «امسال از یک تیم تشریفات حرفه‌ای برای برگزارش جشن دعوت کرده‌ایم که تا شرایط مناسب برای میزبانی فراهم شود. همچنین بانک رفاه اسپانسر جشن است و سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری هم در برگزاری مراسم کمک می‌کنند. همچنین برنامه از طریق شرکت ایو به صورت اینترنتی پخش زنده خواهد شد.»

جواد طوسی، رییس شورای مرکزی انجمن منتقدان درباره لزوم استقلال دبیر جشن٬ گفت:‌ «دبیر جشن باید اختیار عمل کامل داشته باشد. ما در یک دوران گذار هستیم و جدا از همفکری‌هایی که با مدیرعامل خانه سینما و دیگر دوستان صورت گرفت و بنیه مالی را در اختیار ما گذاشتند و امید است که سازمان سینمایی هم از ما حمایت کند. با این حال هنوز در وضعیت تثبیت شده‌ای نیستیم و ممکن است ناخودآگاه یک فرد را در نقطه انفعالی قرار دهیم. متأسفانه جامعه ما در یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی قرار گرفته و جدا از لزوم باشکوه‌تر برگزار شدن این جشن، آبروداری آن است.»

علی علایی مسئول بخش آکادمی انجمن و رای‌گیری در مورد رای‌گیری‌های این دوره از جشن گفت: «امسال برای ششمین دوره داوری‌ها به صورت آکادمی انجام می‌شود. ما یک آیین‌نامه داخلی داریم که اگر فیلم‌های مهم دیده نشده‌ی افراد زیاد باشند، رأی آن‌ها قابل قبول نیست؛ زیرا باید عدالت و انصاف برقرار شود. این کار دو ماه و نیم طول کشید و امسال به خاطر کم شدن رشته‌ها داوری با مشکلات کمتری مواجه بود. بخش صدا را هم به دلایلی که دوست نداریم گفته شود، حذف کردیم و اکنون ۱۳ رشته ارزیابی شده‌اند.»

مسئول بخش آکادمی انجمن با اشاره به اینکه ۳۵۲ هنرمند ارزیابی شده‌اند، گفت:‌ «امسال ۵۱ اسم و امتیاز در بخش مکمل بازیگر مرد بررسی شدند و این واقعا حجم بالایی است. هر سال سوءتفاهم‌هایی در زمینه رأی‌گیری و دسته‌بندی آن‌ها صورت می‌گیرد که من قول می‌دهم چون آراء دوستان پیشکسوت و باسابقه متفاوت از آراء افراد کم سابقه‌تر است که باید حداقل چهار سال سابقه فعالیت در حوزه انتقاد و نویسندگی داشته باشند، در دسته‌بندی‌های خاص خود بررسی می‌شوند.»

کاندیداهای این دوره از جشن تا روز دوشنبه بیست و سوم مردادماه اعلام می‌شود و در تاریخ پنج‌شنبه بیست و ششم مردادماه در جریان جشن برگزیدگان معرفی می‌شوند.

پوستر جشن راعلی باقری طراحی کرده و در نشست خبری رونمایی شد.

سعید عقیقی، مشاور دبیر و دبیر اجرایی، میثم میرزایی، مدیر هنری جشن، اسماعیل میهن‌دوست، بازرس، کامران ملکی، عضو هیأت مدیره خانه سینما  و علی افشار، مدیر روابط عمومی، از حاضران در این نشست بودند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها