تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۲۰:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 52576

رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد معتقد است جشنواره جهانی فیلم فجر در حال نزدیک شدن به استاندارد جشنواره های معتبر دنیاست.

به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم«قصه ها» با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر بر سینمای ایران گفت: در ابتدا نگرانی هایی در مورد جدا شدن بخش جهانی جشنواره از بخش داخلی وجود داشت، چون از سال های دور همه سینماگران و مخاطبان به در کنار هم برگزار شدن این دو بخش عادت کرده بودند. اما فکر می کنم با توجه به اتفاقاتی که در بخش جهانی در حال رخ دادن است و با مدیریتی که در تعریف جشنواره بین المللی فیلم فجر اتفاق افتاده و درعین حال با رویکردهای موجود در آن، این جشنواره به استانداردهای جشنواره های خوب دنیا نزدیک است و دیگر جای نگرانی نیست.

او افزود: وقتی در مورد جشنواره های خوب دنیا صحبت می کنیم، الزاما منظورم جشنواره های بسیار معروف یا پرزرق و برق نیست. جشنواره های بسیار معتبری در بسیاری از جاهای دنیا برگزار می شوند که با این تعریف و رویکرد حرفه ای هستند.

این کارگردان گفت: خوشبختانه آن چیزی که در این جشنواره می بینم این است که بسیار به آن معیارها نزدیک شده است. امیدوارم آن کسانی که با افکار کلیشه ای، غیرقابل تغییر و منجمد به هر مقوله و پدیه ای در این جامعه نگاه می کنند با سمپاشی نتوانند مانع این حرکت درست شوند.

بنی اعتماد ادامه داد: تنها بخشی از جشنواره، به نمایش فیلم ها و استقبال مخاطبان از آثار اختصاص دارد، در بخش های دیگر جشنواره آداب و آیین حرفه ای برگزار می شود که موجب آشنایی فیلمسازان با یکدیگر است، کارگاه های تخصصی-آموزشی که در کنارش برگزار می شود و مارکتی که وجود دارد همگی از بخش های پراهمیت جشنواره است. به نظرم جشنواره جهانی به استانداردهایی در هر دو عرصه فیلم ها و برنامه های جانی در حال نزدیک شدن است.

او که کارگاهی در بخش دارالفنون جشنواره جهانی برگزار کرده بود درباره این کارگاه گفت: این کارگاه دو ساعته با عنوان «انتقال تجربه» برگزار شد و سعی کردم که سرفصل هایی را که کاملا مرتبط با تجربه های شخصی ام در کار فیلمسازی بود را برای بچه ها بگویم ولی همین اتفاق؛ جمع شدن فیلمسازان جوان از کشورهای مختلف دنیا کنار همدیگر و تجربه با هم بودن آنها در اینجا سرشار از انرژی بود. اتفاقی که بسیار برایم خوشحال کننده بود.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها