تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۱۰:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76464

سینماسینما، علی پاکزاد – سیدجمال ساداتیان عضو هیات انتخاب فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: «فیلمی در این دوره از جشنواره نبود که من را متعجب کند. فیلم‌هایی هم که انتخاب نشدند آن کیفیتی را که لازم بود نداشتند. فیلمی که بخواهد من را دو دل کند و از نبود آنها پشیمان باشم واقعا دیده نشد.»

به گزارش سینماسینما،اسامی فیلم‌های سی و ششمین دوره جشنواره به تازگی اعلام شده است. جمال ساداتیان یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره سی وششم بود. او نزدیکی فیلم‌ها از لحاظ ژانر را یکی از مسائل مهمی دانست که کار را برای هیات انتخاب سخت کرده بود.

ساداتیان درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها گفت: «فیلم‌هایی که برای حضور در جشنواره فجر معرفی می‌شوند، ثمره یک سال تلاش و تفکر کارگردانان ما است. ما انتظار داشتیم و تمایل بسیار زیادی داشتیم تمام فیلم‌هایی که قرار بود حضور پیدا کنند فرم جشنواره را پر می‌کردند و در این رویداد مهم حضور پیدا می‌کردند. به هر حال همه این فیلم‌هایی که حضور پیدا کرده‌اند به عقیده من قابل قبول بوده‌اند. قطعا نسبت به یک سال گذشته پیشرفت محسوسی داشته‌ایم. سعی کرده‌ایم که از تمام حوزه‌ها و گونه‌های سینمایی در جشنواره فیلم داشته باشیم.»

او ادامه داد: «فیلم‌های طنز، اجتماعی و دفاع مقدس همه گونه‌های سینمایی در جشنواره سی و ششم حضور دارند. استانداردهای لازم در بین این فیلم‌ها به خوبی به چشم می خورد. البته فیلم هایی که بیرون ماندند نیز بسیار مطلوب بودند، اما امکان اینکه همه فیلم‌ها در جشنواره حضور پیدا کنند وجود نداشت.»

ساداتیان درباره فیلم فرزاد موتمن با نام «سراسر شب » گفت: «بعضی فیلم‌ها فاصله بسیاری با بقیه داشتند. فیلم آقای موتمن البته با فاصله کمی مجوز حضور در بخش مسابقه را از دست داد. بسیاری ازفیلم‌ها از لحاظ موضوعی و داستانی شبیه هم بودند که باز هم این موضوع کار ما را بسیار سخت می‌کرد. ببینید معدل یک فرد ۱۸ است و فرد دیگری که معدل ۱۸٫۵ را کسب می کند قطعا موفق‌تر خواهد بود. البته معدل ۱۸ هم بسیار خوب است. بسیاری از فیلم‌ها به هم نزدیک بودند. انتخاب ۲۲ فیلم بسیار مشکل بوده است. باز هم می گویم کارهای شبیه هم بسیار زیاد بود.»

عضو هیات انتخاب جشنواره سی وششم درباره فیلم اولی ها گفت: «فیلم «جن زیبا» اصلا نمایش داده نشد. یعنی اعضای هیات انتخاب اصلا این فیلم را ندیدند. ظاهرا آماده نبوده است. اکنون در بین ۲۰ فیلم بلند داستانی سه فیلم اولی حضور دارند. بسیاری از فیلم اولی‌ها معتقد بودند که می توانند و تمایل دارند که با فیلمسازان برجسته و با تجربه رقابت کنند، به همین دلیل هم این شرایط فراهم شد که آنها بتوانند در شرایط مساوی با کارگردانان بزرگ به رقابت بپردازند. اکنون نیز کل ثمره یک ساله سینمای ایران قرار است که در جشنواره حضور پیدا کند. حالا این فیلم‌ها می‌توانند برای فیلم اولی‌ها باشند یا برای سینماگران باتجربه! خوشبختانه امسال سه کارگردان اولی در این جمع حضور دارند. بحث سهمیه نیست موضوع کیفیت است که این سه فیلم شایسته حضور بودند.»

ساداتیان گفت: «به هر حال فیلمی در این دوره نبود که من را متعجب کند. فیلم‌هایی هم که انتخاب نشدند آن کیفیتی را که لازم بود نداشتند. فیلمی که بخواهد من را دو دل کند و از نبود آنها پشیمان باشم واقعا دیده نشد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها