تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۱۰:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 186132

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی موفق به کسب جایزه لاله طلایی بهترین فیلم از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول در کشور ترکیه شد.

به گزارش سینماسینما، چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول در کشور ترکیه به کار خود پایان داد و فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی موفق به کسب جایزه لاله طلایی بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌المللی این رویداد سینمایی شد.

ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بود، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت. همچنین در فهرست فیلم‌های جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ قرار گرفت و اخیرا هم سه جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت کرد. این فیلم اخیرا از سی و هفتمین جشنواره فیلم فریبورگ سوییس نیز جایزه ویژه هیات داوران مسابقه اصلی و نیز تقدیرنامه هیات داوران جوان را کسب کرد.

«جنگ جهانی سوم»، ششمین فیلم بلند هومن سیدی پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است و روایت «شکیب» یک کارگر روزمزد بی‌خانمان (با بازی محسن تنابنده) است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است.

امسال فیلم سینمایی «تفریق» از مانی حقیقی هم در بخش «بهترین‌های جشنواره‌ها»، «عروسک» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد، «عصب‌کشی» به کارگردانی امیر توده روستا و شش فیلم کوتاه از ساخته‌های مریم تفکری شامل «زخم غایب»، «کیف ایرانی»، «نظربازی»، «بخش‌هایی از یک نامه به کودکی که متولد نشده»، «من یک گناه پرشور مرتکب شدم» و «شعر و سنگ» در جشنواره استانبول به نمایش گذاشته شدند.

چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول از ۷ تا ۱۸ آوریل (۱۹ تا ۳۰ فروردین) برگزار شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها