تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۶:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 84625

سینماسینما،علی پاکزاد-جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما گفت:« عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز کردند. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»

به گزارش سینماسینما، جهانگیر کوثری تهیه کننده و مجری با سابقه کشورمان اکنون فیلم «فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژآد را بر روی پرده سینماهای کشوردارد. کوثری اعتقاد دارد که عوامل مختلف باعث شده است که از این فیلم استقبال خوبی صورت نگیرد.

جهانگیر کوثری تهیه کننده فیلم «فراری» درباره اکران عمومی این فیلم گفت:«متاسفانه امروز سینماهای ما رونق قبل را ندارند. البته شرایط جامعه ، کشور و منطقه ای که در آن زندگی می کنیم بسیار مهم است. مردم دیگر مایل نیستند که در سینماها حاضر شوند و فیلم های مورد علاقه شان را دنبال کنند. این استقبال نسبت به سالهای گذشته به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.»

او ادامه داد:« فیلم های «مصادره»،«لاتاری»و «به وقت شام» پیش بینی بسیار زیادی برای بحث فروش داشتند که آنها نیز فروش خوبی نداشتند و آن طور که پیش بینی کرده بودند اوضاع پیش نرفت. برای رسیدن به اکران نوروزی تلاش بسیاری کردیم. به هر حال شانزده فیلم برای حضور در اکران نوروزی تلاش می کردند که خوشبختانه ما توانتیم که این اکران مهم را به دست بیاوریم.»

جهانگیری درباره عدم فروش بالای فیلم «فراری» گفت:«فیلم ما دچار یک یخ زدگی شد. یعنی این فیلم آن طور که باید و شاید به فروش قابل قبولی دست پیدا نکرد. عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز می کرد. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»

تهیه کننده فیلم «فراری» درباره نمایش «کوروش» گفت:«اکنون درگیر نمایش«کوروش» در تالار وحدت هستم. این نمایش یک اتفاق تاریخی است. زیرا تا به امروز درباره کوروش هیچ نمایش یا فیلمی ساخته نشده است.سعی کرده ایم که تصویر متناسبی را از کوروش نمایش دهیم؛ در خرداد ماه نیز یک فیلم سینمایی را کلید خواهیم زد.»

جهانگیر کوثری درباره برگزاری جشنواره های سینمایی در ایران گفت:«به دلیل وجود معیارها و قوانینی که در کشور حاکم است ما هیچ وقت نمی توانیم جشنواره های استانداردی برگزار کنیم. دلیل آن هم این است که مخاطب خرجی ما در نظر می گیرد که آیا تا چه حد حضورش در ایران می تواند مثمر ثمر باشد. موقعیت سینمای ایران و به خصوص سینمای نوین ایران که از سال ۱۳۶۰ به وجود آمده است یک اتفاق بسیار مهم در جهان است. ما اکنون جایگاه مناسبی داریم. بسیاری از جشنواره های مهم دنیا فیلم های ما را نمایش می دهند و حضور ما فوق العاده بوده است. شما نگاه کنید اکنون در جشنواره کن دو فیلم در بخش مسابقه حضور دارند که این موضوع بسیار مهم است. این سینما به چه دلیل به این جایگاه رسیده است؟ به دلیل تعامل جشنواره فجر با سینما بود.آیا این تعامل امروز هم دیده می شود؟»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها