به دنبال مصاحبه علیرضا رییسیان درباره امور صنفی و مسایل گذشته و حال سینما، در برنامه اینترنتی «سی و پنج» در گفت و گو با فریدون جیرانی و برخی ادعاها، محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل پیشین سینما که در این مصاحبه چندبار نامش برده شد، جوابیه ای تند وتیز خطاب به او منتشر کرد که در اختیار سینماسینما قرار گرفت در بخشی از این جوابیه آمده است:
موضوع نامه من به وزیر سابق ارشاد که شما و آقای شمقدری متفقاً آن را هتاکانه و شلیک تیر اول خوانده اید پس ازبازداشت پنج مستدساز و اعلام برانداز بودن آنان(پیش ازتشکیل دادگاه) ازسوی وزیران سابق اطلاعات و ارشاد، و در پی آن بیانیه هیئت مدیره خانه سینما برای دفاع ازحقوق این افراد و اظهارنظر تند و بی اساس وزیرسابق ارشاد در بخش خبری صداوسیما مبنی بر همکاری خانه سینما با شبکه بی بی سی بود. اتهامی بس عجیب و پرمساله درآن روزها که بوی پرونده سازی گسترده برای همکارانتان را می داد، و همه اینها در زمانی بود که شما احتمالاً از بیم نمایش حضور خود در ویدیو کلیپی که درحمایت از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سال ۸۸ که ازشبکه های ماهواره ای پخش می شد، تصور می کردید همکاری با وزارت ارشاد دولت دهم راه گشاست! تصدیق می فرمایید کار چه کسی سیاسی بود من یا شما؟
متن کامل جوابیه را اینجا بخوانید
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- برگزاری هماندیشی انجمن صنفی ویاودی / شتابِ قانونگریزِ دیجیتال و تلاش برای انتظامبخشی به پلتفرمها
- «ترانه تارخ»؛ پرترهای از زندگی امین تارخ/ عسگرپور: وجوه آموزشی تارخ فراتر از مرزهای خودمان بود/ اسعدیان: امین تارخ را زود از دست دادیم
- عسگرپور: مسئولان سینما باید ممنوع از فعالیت شوند نه سینماگران/ تنها کشور دنیاییم که جلوی فعالیت هنرمندان را میگیرد
- شب آهنگساز برگزار شد؛ نکوداشت هنرمندی که برای یک جامعه بهتر کوشش میکند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- عسگرپور: واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه
- سینمای ایران؛ دگرگونی یا ویرانی؟/ جیرانی، عسگرپور، کثیریان و فرشباف از آینده فیلمسازی میگویند
- با حضور ایرج راد، حمیدرضا نوربخش و محمدمهدی عسگرپور؛ خانه هنرمندان میزبان «مداخله نهادهای هنری در صورتبندی امروز و فردا» میشود
- عسگرپور، رئیس هیئتمدیره خانه سینما: وظیفه ما پیگیری است
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
کاش ایشان در حرفهایش بجاى حواله دادن این سخن به آن سخن یک مدرک مستند رو میکردند. نتیجه ویرانى که در خانه سینما بعنوان مرکز تجمع صنوف بوجود آوردند که بعدها به نظام ارباب رعیتى در خانه سینما مشهور شد و صنوف رعیت و هیئت مدیره ارباب خانه سینما شد از سیاست هاى آقاى عسگر پور بود. انتخابات عجولانه شوراها ، آنهم با آن وضع اسفبار ، حاصل زحمات آقاى عسگر پور و توحیدى براى ابقا مجدد خود در پست مدیرعامل و رییس هیئت مدیره بود و مدارک مستند و افراد منتخب همگى موجود است . آقاى عسگرپور و یا انش با فشار دولت یازدهم بر کنار شدند وگرنه دست بردار نبودند و دست آخر با ترکیب هیئت مدیره جدید که همان هیئت مدیره قدیم است ، رضایت دادند . چرا کسى به حساب هاى مالى خانه سینما در دوران این حضرات رسیدگى نمیکند ؟