تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۴ - ۱۰:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 115990

جواد نوروزبیگی با اشاره به اینکه سوپراستارها همچنان می‌توانند در فروش فیلم‌ها تأثیرگذار باشند دلیل موفقیت اصلی یک فیلم برای فتح گیشه را پرستاره بودن آن نمی‌داند و معتقد است یک اثر سینمایی باید اثری جذاب و مخاطب‌پسند باشد چرا که مردم بیشتر به فیلم خوب اهمیت می‌دهند تا بازیگر خوب.

به گزارش سینماسینما ،جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما  اظهار داشت: مطمئناً استفاده بی مورد از بازیگران مطرح که عامل فروش فیلم‌ها هستند به مرور مخاطبان سینما را نسبت به این بازیگران و به طور کلی فیلم‌هایی که از این بازیگران استفاده کرده‌اند بدبین می‌کند. بارها با فیلم‌هایی مواجه شده‌ایم که از بازیگران مطرح در تیزرها و تبلیغاتشان استفاده کرده‌اند ولی وقتی فیلم را دیده‌ایم آن بازیگر نقش چندانی در فیلم نداشته و حتی شاید یک یا دو سکانس بازی کرده است. این رفتارها توهین به شعور مخاطب است و قطعاً مخاطب وقتی متوجه این مسأله بشود هم نسبت به فیلم‌های سینمایی بدبین می‌شود و هم شأن و موقعیت بازیگرانی که خود را در این شرایط قرار داده‌اند نیز زیر سوال می‌رود.

نوروزبیگی خاطرنشان کرد: من معتقدم مردم دیگر توجه چندانی به بازیگران و ستاره‌ها ندارند. فیلم‌های خوب هستند که موفق به فروش خوب و بالا می‌شوند و مردم بیش از سوپراستارها به فیلم‌ها توجه دارند و می‌بینیم که فیلم‌هایی مملوء از بازیگر بارها در گیشه شکست می‌خورند و یا آن مقدار که انتظار می‌رفت موفق به فروش نمی‌شوند.

وی افزود: ستاره‌ها هم زمانی محدود برای درخشش دارند و پس از مدتی کم‌فروغ می‌شوند و این اتفاقی طبیعی در سینما است اما با این حال قطعاً همیشه تا حدی در فروش فیلم‌ها تأثیرگذار هستند. یک بازیگر محبوب که از خود مراقبت کند و در هر اثری حاضر نشود و یا به این مسائل که حضورش در یک اثر در راستای فریب مخاطب برای خرید بلیت است یا جنبه دیگری دارد نیز توجه کند مطمئناً می‌تواند شانس بیشتری برای محبوب ماندن داشته باشد که متأسفانه امروز اینگونه نیست و بازیگران بسیاری را می‌بینیم که فقط به پول و دستمزدی که دریافت می‌کنند توجه دارند.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: برنده شدن جوایز در جشنواره، موفقیت در گیشه و محبوبیت در جامعه نشان می‌دهند که یک بازیگر به درجه سوپراستار یا استار شدن رسیده، چنین بازیگری هرچقدر مخاطب و تضمین فروش داشته باشد می‌تواند بیشتر مورد توجه تهیه‌کننده‌ها قرار بگیرد اما در این شرایط که با پیشنهادهای خوب و بعضاً اغواکننده روبرو است نیاز به مراقبت از خود دارد که اگر این مراقبت صورت نگیرد دوران ستاره بودن این بازیگر چندان به طول نمی‌انجامد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من دیه‌گو مارادونا هستم» خاطرنشان کرد: ما امروز در سینما دو دسته سوپراستار داریم، یک دسته بازیگرانی هستند که تنها در آثار اجتماعی ایفای نقش می‌کنند و مخاطب آن‌ها را در این نقش‌ها و فیلم‌ها می‌پسندد و دسته دیگر بازیگرانی هستند که تنها فیلم‌های کمدی و طنز بازی می‌کنند. هر دو بازیگر باید از خود مراقبت‌هایی ویژه در راستای حفظ جایگاهشان داشته باشند. در سینمای ما بارها شاهد بودیم که یک بازیگر نقش‌های کمدی در فیلمی جدی و اجتماعی بازی کرده و چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته و با توجه به این موضوع که هر سوپراستاری برای جلب توجه و فروش بیشتر فیلمش نیاز به محبوبیت و توجه مخاطبان دارد باید در مسیر جامعه حرکت کند و بتواند آن چیز که جامعه از او انتظار دارد را در سینما برآورده کند و تا زمانی که یک بازیگر چنین توانایی و قدرتی داشته باشد می‌تواند بازیگری پولساز باشد.

برنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها