تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۹ - ۱۳:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 48591

مرضیه برومندسینماسینما، جبار آذین:
دیروز با حضور گروهی از اهالی فرهنگ و هنر و سینما، منتقدان و اصحاب رسانه آیین رونمایی و نشست خبری فیلم ارزنده جورچین در شبکه افق برگزار شد. فیلم مستند سینمایی جورچین ساخته محمددیندار، نویسنده، پژوهشگر، منتقد و فیلمساز با استعداد کشور، از منظر موضوعی و ساختار شکیل سینمایی حرف های بسیار برای گفتن دارد.

بازی و اسباب بازی و نقش آن در دنیای کودکان و بزرگترها، موقعیت و جایگاه اجتماعی و تاریخی عروسک، عروسک بازی و عروسک گردانی، تحلیل پژوهشگرانه و اجتماعی و خانوادگی سهم و نقش عروسک درجامعه، آسیب شناسی حضور و ورود بازی ها و عروسک های خارجی به کشور، ارزیابی کارشناسانه تولید و بازار عروسک و عروسک سازان ایرانی و…ازجمله مضامین مهم و تاثیر گذار فیلم خوب دیندار است.

استفاده ازفضاهای مناسب،گفت وگوهای کاربردی درجهت طرح سوال، اوضاع کنونی عروسک و عروسک سازی و ارتباط آن با صنعت انیمیشن سازی و سینما، فیلمبرداری، کارگردانی و تدوین و موسیقی مناسب، از جورچین یک اثر تماشایی و شایسته هنری و پژوهشی ساخته است. جورچین یک فیلم نمونه تخصصی کاربردی و سازنده اجتماعی است. تبریک به محمد دیندار و یارانش که هنرمندانه و متعهدانه، یک اثر شایسته سینمایی ساخته اند. به هنگام نمایش عمومی این فیلم، بیشتر خواهم نوشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها