تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۲:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1621

هفدهمین جشن خانه سینما شامگاه ۲۰ شهریور ماه در عمارت مسعودیه برگزار شد. طبق روال مرسوم همایون اسعدیان دبیر جشن سخنرانی کرد و اغلب برگزیدگان بدون هیچ سخنرانی جوایزشان را دریافت کردند اما برخی سینماگران از جمله این سینماگران ناصر تقوایی‌، علیرضا خمسه و … که برای اهدای جایزه روی سن حاضر شده بودند، سخنانی را مطرح کردند.

علیرضا خمسه: دو سال پیش از وزارت ارشاد نامه‌ای برایم آمد که با اهدای نشان درجه یک هنری به بنده موافقت شده بود. این نامه سال ۹۲ به من رسید اما امسال ناگهان علیرضا خمسه به هدیه تهرانی تبدیل شد! و دوستان یادشان رفت که به من این نشان را بدهند.

مهناز افشار: روزی در خیابان مشغول فیلمبرداری بودیم‌ و دو خانم که مرا شناخته بودند‌،به یکدیگر گفتند بازیگرها فقط در سینما زیبا هستند‌ اما خود واقعیشان اصلا قشنگ نیست. من هم سعی کردم با لبخندی پاسخ آنها را بدهم که یکی از آنها گفت: هر چند زشت است اما مهربان است و این خاطره برای من دلنشین است.

پانته آ پناهی‌ها: سینما هم مانند خیلی‌ جاهای دیگر پر از آدم‌های سخت کوش است و من به افتخار این آدم‌های سخت‌کوش که بسیاری از آنان پشت صحنه هستند تمام قد می‌ایستم و از استادان عزیزم سپاسگزارم و باید بگویم در مقابل دیگر نامزدهای این بخش خیلی خوش‌شانس بودم.

مریلا زارعی: پیش از این این جایزه را برای فیلم‌های «دو زن»،«سربازهای جمعه»و«درباره الی» دریافت کرده بودم. اما این جایزه از لحاظ دیگری برایم ارزشمندتر است.چون پشتوانه آن مهر و عشقی است که از مادران سرزمینم گرفتم. «الفت» فیلم «شیار ۱۴۳» از نگاه‌ها گذشت و به قلب‌ها نشست و من این جایزه را به نمایندگی از تمام زنان سرزمینم می‌گیرم و می‌گویم من به عنوان مریلا زارعی این جایزه را نگرفته‌ام .

رامبد جوان: آرزو کنیم روزی برسد که یک بار بتوانیم یک مراسم را درست برگزار کنیم. ما می‌توانستیم در خانه‌مان بنشینیم و تلفنی هم به ما گزارش بدهند که چه اتفاقی اینجا افتاده است. مازیار من ترجیح می‌دهم در ادامه برنامه موقع صحبت‌های خانم معتمدآریا و براساس صحبت‌های ایشان بازی در سکوت کنم.

شمس لنگرودی: دلم به بوی تو آغشته است/سپیده دمان کلمات سرگردان بر می‌خیزند و خواب‌آلوده / دهان مرا می‌جویند تا از تو سخن بگویم/…

فرشته طائرپور: جناب جنتی سینمای ایران درهر دولتی صرف نظر از همراه یا ناهمراه پایش روی خاک مقدس میهن و سرش در آسمان‌ها و آرمان‌ها بوده است و هرگز کسی نتوانسته این شان را از آن بگیرد. از شما دعوت می‌کنم به خاطر خانه سینما این نهاد صنفی که بهترین مثال برای یک جامعه معدنی است، به این سینما تکیه کنید. اگر هر وزیری به این جمع تکیه نکند نمی‌تواند کار دلی خود را برای فرهنگ ثبت کند. اما خوشبختانه با حضور افرادی مانند شما آقای روحانی ‌، آقای ایوبی و … زمینه‌های این همدلی وجود دارد.

ناصر تقوایی: برخلاف بعضی شایعات هیچ مشکلی برای فیلمسازی ندارم. اتفاقا آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی چندبار پیشنهاد کار به من داده و رابطه خوبی داریم. اما به تجربه دیده‌ام معمولا وقتی برای تهیه کننده‌ای فیلم می‌سازیم‌، آن فیلم دیگر چیزی نیست که خودمان می‌خواهیم. البته این به اجبار تهیه کننده‌ها نیست بلکه به دلیل احساس مسئولیت خودمان است. زیرا وقتی کسی برای فیلم ما سرمایه گذاری می‌کند‌، یا باید جواب سرمایه او را با گیشه بدهیم و یا با کیفیت خود فیلم.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها