تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۳:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69771

سینماسینما، علی پاکزاد – رضا بهبودی بازیگر فیلم «شنل» گفت: «فیلم «شنل»‌ حاصل زحمات جوانانی بود که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با بی‌توجهی به آن، این زحمات را به بازی گرفت.»گزارش سینماسینما، «شنل» فیلمی به کارگردانی حسین کندری، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری است که این روزها در سینماهای کشور اکران شده است.

رضا بهبودی بازیگر «شنل» درباره حضور در این فیلم گفت: «زمانی که فیلمنامه را به من دادند و آن را مطالعه کردم، این نکته را دریافتم که نقش طاهر بسیار منسجم است. البته این نقش تغییر چندانی نداشت. حتی زمان بازنویسی نیز این اتفاق صورت نگرفت. طاهر از آن نقش‌هایی بود که دوام خوبی داشت. می توانم به جرات بگویم که مجذوب فیلمنامه بودم. وقتی که فیلم را دیدم متوجه شدم که فاصله‌ای بین آن چیز که خوانده بودم با آن چیزی که نمایش داده شد نیست. چهار ماه قبل از آغاز فیلمبرداری من فیلمنامه را دریافت کردم و زمان خوبی برای تطبیق با آن داشتم. البته پلان‌هایی عموما گرفته می‌شود که کارگردان مایل به استفاده آن‌ها نیست و این جزوی از اختیارات کارگردان است که البته اینجا ما شاهد این امر نبودیم. از کاری که انجام دادم راضی هستم.»

او ادامه داد: «ما شانس آوردیم که این فیلم در لحظات آخر مجوز نمایش در فجر ار پیدا کرد. باعث تاسف است که می گویم شانس آوردیم! البته دلیل نمایش فیلم «شنل» در جشنواره عدم حضور فیلم های دیگر بود. این فیلم در روزهای آخر و ساعت های بدی نمایش داده شد. اساسا کسی فیلم «شنل» را در جشنواره فجر ندید. همواره این سئوال را دارم که چرا دوستان بعضی از فیلم ها را ندیدند ؛ و بدون اینکه نگاهی دقیق داشته باشند برای فیلم ها جایزه هم در نظر گرفتند. اگر کارگردان کاری معروف نیست آیا نباید فیلمش دیده شود.دوستان مضمونی فیلم ها را نگاه کردند.نگاه می کنند که چه فیلمی از لحاظ های مختلف به آنها نزدیک باشد و همان را انتخاب می کنند.»

بازیگر فیلم «شنل» درباره عملکرد هیات انتخاب جشنواره سی و پنجم گفت:«کاملا سال گذشته درباره عملکرد دوستان و حساسیت های که نسبت به فیلم ها داشتند مطلع شدیم. سینما را ابزار دانستند برای زدن بعضی حرفها.فیلم متاسفانه دیده نشد. همه ما خوب می دانیم که اگر فیلمی به خوبی معرفی نشود و مخاطب با آن آشنا نشود چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد. این گونه فیلمها نه نامزد می شوند نه به فستیوالی می روند زیرا کسی از حضور آنها اطلاعی ندارد. منظور من این است که باعث شدند که این فیلم در دست انداز بیفتد. سرنوشت کاری یک سری جوان را به بازی گرفتند. درباره خودم صحبت نمی کنم.بلکه درباره جوانای حرف می زنم که کارشان را باعشق انجام می دهند. من به شخصه سودای سیمرغ را در ذهن ندارم البته می دانم که کسی که این صحبت های من را بخواند می گوید فلانی دستش به گوشت نمی رسد و بسیاری از حرفهای دیگر. من دوست دارم که با جوانان با استعداد کار کنم و اگر امکانش بود به آنها کمکی این بکنم. واقعا غصه می خورم وقتی می بینم که یک فیلم با زحمات فراوان ساخته می شود اما به آن بی توجهی صورت می گیرد.»

رضا بهبودی درباره زمان ساخت فیلمها در تئاتر و سینما گفت: «گاهی میبینیم که تئاترها چند روزه ساخته می شوند؛ در صورتی که کار درستی نیست. من برای بازی در فیلم «شنل» چهار ماه ریشم را اصلاح نکردم هیچ کار دیگری را قبول نکردم. تمام تمرکزم روی فیلم بود. این همه وقت گذاشتیم اما به ما توجه نکردند!»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها