تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۲:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51991

رامبد جوانرامبد جوان معتقد است از وقتی که مدیریت جشنواره جهانی فیلم فجر را هنرمندان در دست گرفتند، فضای جشنواره تغییر کرده است.

 

 

 

 

 

 

به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم «نگار» با اشاره به تغییر نگاه مدیریتی در جشنواره جهانی گفت: عملکرد این جشنواره با جدا شدن از بخشی ملی و سپردن مدیریت آن به دست سینماگران متفاوت شده است. حضور رضا میرکریمی و هنرمندان باعث شده تا توقعاتی که جشنواره‌ها و میهمانان خارجی از جشنواره جهانی فیلم فجر دارند، برآورده شود. سینماگران با انگیزه بیشتری در این جشنواره مشارکت می‌کنند و می‌توانند با توجه به تجربیات خود اتفاقات جشنواره را طراحی کنند.

او اظهار کرد: این تغییرات باعث شده تا ارتباط ما با جشنواره‌های دیگر بیشتر، قوی‌تر و دقیقتر شود. جشنواره محل تبادل آثار، ارتباط صاحبان آثار و تبادل فکر و نظر است و جشنواره جهانی فیلم فجر به این سمت می‌رود.

جوان با تاکید بر اینکه پیش از این برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به شکلی در سایه بخش ملی بود گفت: به همین دلیل سینماگران کمتر در این بخش حضور پیدا می‌کردند. اتفاق بخصوصی هم در این بخش نمی‌افتاد و بالطبع خروجی موثری هم نداشت، اما عملکرد دو دوره اخیر جشنواره جهانی فیلم فجر نشان داد که با طراحی و هدف‌گذاری می‌شود بسیار مهم و متفاوت بود.

او درباره حضور و استقبال هنرمندان از این جشنواره بیان کرد: ما باید در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کنیم. چون همانطور که رضا میرکریمی در جلسه‌ای که در خانه سینما با هنرمندان داشت توضیح داد، ما زمانی متوجه می‌شویم جشنواره‌ای مهم است که سینماگران آن کشور حضور جدی در آن داشته باشند. بنابراین ما هم باید در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته باشیم تا مهمانان خارجی آن را جدی بگیرند و بدانند که جشنواره بااهمیتی برای سینمای ایران است.

جوان افزود: مردم هم باید استقبال کنند چون در نهایت این فیلم‌ها و آثار برای استفاده آنهاست و قرار است به دست مردم برسد.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها