هنگامه قاضیانی یکی از بازیگران فیلم «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب پور میگوید بازی در نقش نامادری این فیلم سخت ترین نقش زندگی اش بوده است.
به گزارش سینماسینما، هنگامه قاضیانی که در تازهترین اثر سینمایی بهروز غریبپور با نام «اردک لی» به ایفای نقش پرداخته است با اشاره به تفاوت فیلمنامه پروژه سینمایی «اردک لی» با دیگر فیلمنامهها گفت: فیلمنامه «اردک لی» پیش از این که در این فیلم بازی کنم، به دستم رسید و هنگامی که آن را خواندم، متوجه شدم این کاملترین فیلمنامهای است که تاکنون با آن مواجه شدهام. کاملترین از لحاظ دکوپاژ، یعنی شما میزانسن و حتی حرکت دوربین را در فیلمنامه میبینید. معتقدم این دقیقترین، مفصلترین و حرفهایترین فیلمنامهای است که در ۱۸ سال کار سینمایی مطالعه کردهام و به شدت شیفته قصه و فضاهای فیلمنامه شدم.
این بازیگر سینما درباره نقش خود در ۲ سکانس از فیلم «اردک لی» و فضاسازیهای آن بیان کرد: به نظرم در این قصه حتی جاروی در دست فراش مدرسه، یک پرسوناژ است. در صورتی که ما هیچ وقت به اشیا نمیگوییم پرسوناژ اما در این فیلنامه اشیا هم پرسوناژند. من در ابتدا فکر میکردم با خواندن فیلمنامه به این نقطه میرسم اما زمانی که سکانسهایم را بازی کردم، فهمیدم درست متوجه این فضا شدهام.
وی با اشاره به ویژگیهای نقش خود در این فیلم توضیح داد: در این ۲ سکانس، نقش یک نامادری را بازی کردم و این نقش سختترین نقش زندگی من بود. شب اول که مقابل دوربین رفتم و برای سکانس دوم آفیش شدم، باید میخوابیدم که یک آرامبخش خوردم و تا فردا که سکانس دوم را بازی کردم، ۳۴ ساعت بیدار بودم، بدون لحظهای خوابیدن.
بازیگر فیلم «برادرم خسرو» همچنین با یادی از خاطره تماشای اپرای عروسکی خیام گفت: وقتی اجرای تئاتر اپرای عروسکی خیام را دیدم، واقعا دلم میخواست گریه کنم. گریهام از سرِ تماشای معجزه باور من روی صحنه بود و چه بهتر که روزی یکی از پرسوناژهای کسی بشوم که از عروسک به انسان میرسد و از انسان به عروسک و خواب من هم تعبیر شد.
قاضیانی همچنین از گریم متفاوت و سنگین نقش خود یاد کرد و ادامه داد: به گریم سنگین این پرسوناژ چیزی را اضافه کردند که کنار آمدن با آن سخت بود اما من پذیرفتم و واقعا گریم درجه یکی بود. تنها چیزی که قبول ندارم، زیبایی به تعریف بازیگران سینمای ایران است. به نظرم زیباییشناسی چیزی است که من بتوانم به پرسوناژ نزدیک بشوم و از این بابت، بازی در فیلم «اردک لی» سختترین نقش من بود.
فیلم سینمایی «اردک لی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریبپور و تهیهکنندگی علی حضرتی از روز جمعه ۲۱ مهرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام جرم دادستان تهران علیه هفت سینماگر و یک فعال رسانهای
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- هنگامه قاضیانی آزاد شد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- اپرای عاشورا تمدید شد/ بیست و هفتم مرداد ماه؛ اجرای پایانی
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- رونمایی از پوستر جشنواره نمایش عروسکی / گزارش تصویری
- مهلت ارسال آثار به جشنواره هنر زنده است تمدید شد
- نشست رسانهای جشنواره هنر زنده است برگزار شد/ جایی برای دیده شدن آنها که دیده نشدهاند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- داوران بخش تئاتر جشنواره «هنر زنده است» معرفی شدند
- علی نصیریان رئیس هیئتداوران جشنواره «هنر زنده است» شد
- فراخوان جشنواره آنلاین «هنر زنده است» منتشر شد
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





