هنگامه قاضیانی یکی از بازیگران فیلم «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب پور میگوید بازی در نقش نامادری این فیلم سخت ترین نقش زندگی اش بوده است.
به گزارش سینماسینما، هنگامه قاضیانی که در تازهترین اثر سینمایی بهروز غریبپور با نام «اردک لی» به ایفای نقش پرداخته است با اشاره به تفاوت فیلمنامه پروژه سینمایی «اردک لی» با دیگر فیلمنامهها گفت: فیلمنامه «اردک لی» پیش از این که در این فیلم بازی کنم، به دستم رسید و هنگامی که آن را خواندم، متوجه شدم این کاملترین فیلمنامهای است که تاکنون با آن مواجه شدهام. کاملترین از لحاظ دکوپاژ، یعنی شما میزانسن و حتی حرکت دوربین را در فیلمنامه میبینید. معتقدم این دقیقترین، مفصلترین و حرفهایترین فیلمنامهای است که در ۱۸ سال کار سینمایی مطالعه کردهام و به شدت شیفته قصه و فضاهای فیلمنامه شدم.
این بازیگر سینما درباره نقش خود در ۲ سکانس از فیلم «اردک لی» و فضاسازیهای آن بیان کرد: به نظرم در این قصه حتی جاروی در دست فراش مدرسه، یک پرسوناژ است. در صورتی که ما هیچ وقت به اشیا نمیگوییم پرسوناژ اما در این فیلنامه اشیا هم پرسوناژند. من در ابتدا فکر میکردم با خواندن فیلمنامه به این نقطه میرسم اما زمانی که سکانسهایم را بازی کردم، فهمیدم درست متوجه این فضا شدهام.
وی با اشاره به ویژگیهای نقش خود در این فیلم توضیح داد: در این ۲ سکانس، نقش یک نامادری را بازی کردم و این نقش سختترین نقش زندگی من بود. شب اول که مقابل دوربین رفتم و برای سکانس دوم آفیش شدم، باید میخوابیدم که یک آرامبخش خوردم و تا فردا که سکانس دوم را بازی کردم، ۳۴ ساعت بیدار بودم، بدون لحظهای خوابیدن.
بازیگر فیلم «برادرم خسرو» همچنین با یادی از خاطره تماشای اپرای عروسکی خیام گفت: وقتی اجرای تئاتر اپرای عروسکی خیام را دیدم، واقعا دلم میخواست گریه کنم. گریهام از سرِ تماشای معجزه باور من روی صحنه بود و چه بهتر که روزی یکی از پرسوناژهای کسی بشوم که از عروسک به انسان میرسد و از انسان به عروسک و خواب من هم تعبیر شد.
قاضیانی همچنین از گریم متفاوت و سنگین نقش خود یاد کرد و ادامه داد: به گریم سنگین این پرسوناژ چیزی را اضافه کردند که کنار آمدن با آن سخت بود اما من پذیرفتم و واقعا گریم درجه یکی بود. تنها چیزی که قبول ندارم، زیبایی به تعریف بازیگران سینمای ایران است. به نظرم زیباییشناسی چیزی است که من بتوانم به پرسوناژ نزدیک بشوم و از این بابت، بازی در فیلم «اردک لی» سختترین نقش من بود.
فیلم سینمایی «اردک لی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریبپور و تهیهکنندگی علی حضرتی از روز جمعه ۲۱ مهرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام جرم دادستان تهران علیه هفت سینماگر و یک فعال رسانهای
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- هنگامه قاضیانی آزاد شد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- اپرای عاشورا تمدید شد/ بیست و هفتم مرداد ماه؛ اجرای پایانی
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- رونمایی از پوستر جشنواره نمایش عروسکی / گزارش تصویری
- مهلت ارسال آثار به جشنواره هنر زنده است تمدید شد
- نشست رسانهای جشنواره هنر زنده است برگزار شد/ جایی برای دیده شدن آنها که دیده نشدهاند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- داوران بخش تئاتر جشنواره «هنر زنده است» معرفی شدند
- علی نصیریان رئیس هیئتداوران جشنواره «هنر زنده است» شد
- فراخوان جشنواره آنلاین «هنر زنده است» منتشر شد
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری