هنگامه قاضیانی یکی از بازیگران فیلم «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب پور میگوید بازی در نقش نامادری این فیلم سخت ترین نقش زندگی اش بوده است.
به گزارش سینماسینما، هنگامه قاضیانی که در تازهترین اثر سینمایی بهروز غریبپور با نام «اردک لی» به ایفای نقش پرداخته است با اشاره به تفاوت فیلمنامه پروژه سینمایی «اردک لی» با دیگر فیلمنامهها گفت: فیلمنامه «اردک لی» پیش از این که در این فیلم بازی کنم، به دستم رسید و هنگامی که آن را خواندم، متوجه شدم این کاملترین فیلمنامهای است که تاکنون با آن مواجه شدهام. کاملترین از لحاظ دکوپاژ، یعنی شما میزانسن و حتی حرکت دوربین را در فیلمنامه میبینید. معتقدم این دقیقترین، مفصلترین و حرفهایترین فیلمنامهای است که در ۱۸ سال کار سینمایی مطالعه کردهام و به شدت شیفته قصه و فضاهای فیلمنامه شدم.
این بازیگر سینما درباره نقش خود در ۲ سکانس از فیلم «اردک لی» و فضاسازیهای آن بیان کرد: به نظرم در این قصه حتی جاروی در دست فراش مدرسه، یک پرسوناژ است. در صورتی که ما هیچ وقت به اشیا نمیگوییم پرسوناژ اما در این فیلنامه اشیا هم پرسوناژند. من در ابتدا فکر میکردم با خواندن فیلمنامه به این نقطه میرسم اما زمانی که سکانسهایم را بازی کردم، فهمیدم درست متوجه این فضا شدهام.
وی با اشاره به ویژگیهای نقش خود در این فیلم توضیح داد: در این ۲ سکانس، نقش یک نامادری را بازی کردم و این نقش سختترین نقش زندگی من بود. شب اول که مقابل دوربین رفتم و برای سکانس دوم آفیش شدم، باید میخوابیدم که یک آرامبخش خوردم و تا فردا که سکانس دوم را بازی کردم، ۳۴ ساعت بیدار بودم، بدون لحظهای خوابیدن.
بازیگر فیلم «برادرم خسرو» همچنین با یادی از خاطره تماشای اپرای عروسکی خیام گفت: وقتی اجرای تئاتر اپرای عروسکی خیام را دیدم، واقعا دلم میخواست گریه کنم. گریهام از سرِ تماشای معجزه باور من روی صحنه بود و چه بهتر که روزی یکی از پرسوناژهای کسی بشوم که از عروسک به انسان میرسد و از انسان به عروسک و خواب من هم تعبیر شد.
قاضیانی همچنین از گریم متفاوت و سنگین نقش خود یاد کرد و ادامه داد: به گریم سنگین این پرسوناژ چیزی را اضافه کردند که کنار آمدن با آن سخت بود اما من پذیرفتم و واقعا گریم درجه یکی بود. تنها چیزی که قبول ندارم، زیبایی به تعریف بازیگران سینمای ایران است. به نظرم زیباییشناسی چیزی است که من بتوانم به پرسوناژ نزدیک بشوم و از این بابت، بازی در فیلم «اردک لی» سختترین نقش من بود.
فیلم سینمایی «اردک لی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریبپور و تهیهکنندگی علی حضرتی از روز جمعه ۲۱ مهرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام جرم دادستان تهران علیه هفت سینماگر و یک فعال رسانهای
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- هنگامه قاضیانی آزاد شد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- اپرای عاشورا تمدید شد/ بیست و هفتم مرداد ماه؛ اجرای پایانی
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- رونمایی از پوستر جشنواره نمایش عروسکی / گزارش تصویری
- مهلت ارسال آثار به جشنواره هنر زنده است تمدید شد
- نشست رسانهای جشنواره هنر زنده است برگزار شد/ جایی برای دیده شدن آنها که دیده نشدهاند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- داوران بخش تئاتر جشنواره «هنر زنده است» معرفی شدند
- علی نصیریان رئیس هیئتداوران جشنواره «هنر زنده است» شد
- فراخوان جشنواره آنلاین «هنر زنده است» منتشر شد
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فوت «اشرف سادات» فیلمهای داودنژاد/ بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دوبی درگذشت
- فوت بازیگر «هری پاتر» و «دکتر هو»/ سایمون فیشر-بکر درگذشت
- همراه اول و وزارت نفت برای هوشمندسازی صنعت نفت و گاز تفاهمنامه امضا کردند
- همراه اول و دانشگاه علموفرهنگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته