حسین پاکدل میگوید ما همیشه عادت کردهایم با رنجها، غصهها، عزاداریهایمان پز بدهیم و یاد نگرفتیم با شادیهایمان این کار را انجام دهیم و دیگران را در شادیهایمان شریک کنیم.
به گزارش سینماسینما، حسین پاکدل بازیگر و کارگردان این روزها با نمایش «کابوس حضرت اشرف» در صحنه تئاتر فعال است و از سوی دیگر نیز با فیلم «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسمخانی بر پرده سینما حضور یافته است.
پاکدل درباره فعالیتهای اخیر خود و حضورش در فیلمهایی که این روزها بر پرده سینما هستند، گفت: این روزها در یک فیلم سینمایی مشغول بازی هستم که فعلاً درباره آن نمیتوانم صحبت کنم و به زودی اطلاعرسانی خواهد شد.
او درباره حضور در سه فیلم سینمایی که دوتا از آنها در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند بیان کرد: من بسیار از این همکاریها راضی بودم و حس خوبی برایم داشتند. هر سه فیلم برایم ارزشمند هستند. من در سه فیلم با سه ژانر مختلف حضور داشتم، فیلم «پشت دیوار سکوت» آقای جعفری جوزانی که بسیار دردمندانه به مشکلات مبتلایان به ایدز میپردازد. «خانه کاغذی» کار آقای صباغ زاده در حوزه مشکلات اجتماعی بود و به نوعی به کار شما خبرنگاران میپرداخت و در حوزه روزنامهنگاری بود و امیدوارم که اکران شود و «خوب، بد، جلف» پیمان قاسمخانی که مربوط به سال قبل است، یک کار طنز که بالاخره به رسالت اصلی خود که بحث سرگرمی و فضای شاد ایجاد کردن است، میپردازد که خیلی هم کار سختی است.
پاکدل در پاسخ به این سؤال که چطور شد پذیرفت تا در یک فیلم طنز به ایفای نقش بپردازد، عنوان کرد: فرهنگ ما در زمینه بسیاری از مفاهیم باید تلقیاش را عوض کند و این مشمول زمان است، چرا که ما همیشه عادت کردهایم با رنجها، غصهها، عزاداریهایمان پز بدهیم و یاد نگرفتیم با شادیهایمان این کار را انجام دهیم و دیگران را در شادیهایمان شریک کنیم. به همین دلیل هم مدیریت غممان خیلی قویتر از مدیریت شادیمان است و اصلاً مدیریت شادی نداریم. بر همین اساس اصلاً فیلم طنز نداریم مگر آنکه هرازگاهی یک فیلمی ساخته شود آن هم با کلی مرارت و سختی، تا بتواند لبخندی بر لب مخاطب بنشاند. اساساً در سرزمینی زندگی میکنیم که کمی خندیدن انگار جلف شده است، در صورتی که خنده جزئی از زندگی است. قرار نیست ما همیشه گریه کنیم و غمگین باشیم. البته همیشه مدیریت کردن در جامعه غمگین راحتتر است، چرا که خواستهها و نیازهایش کم است و توقعی از هستی ندارد و درکی از قیاس با جهان و زندگی مدرن ندارد. افراد این جامعه فکر نمیکنند که باید خوب زندگی کنند، بنابراین با غم کنار میآیند در صورتی که میتوان جدی بود، غمش را هم نگه داشت، ولی فضای اطراف زندگی پر از رنگ و شادی باشد. خداوند زندگی را آفریده که از آن استفاده کنیم و لبخند هم یکی از موهبتهای الهی است که باید از آن استفاده کرد و نمیدانم که چرا این اتفاق در کشور ما نمیافتد و همه چیز اینقدر سیاه و تاریک است.
بازیگر «برف روی کاجها» در ادامه درباره همکاری با پیمان قاسمخانی بیان کرد: به شدت از این همکاری راضی هستم. تقریباً اکثر کارهایی که من انجام دادم برای رفقایم بوده است. به نظرم قاسمخانی بسیار موفق بود و همان موقع هم یک مطلبی درباره این اثرش نوشتم. این فیلم ساخته شد، اما پیمان فیلمهای بزرگتر و بسیار تأثیرگذارترش را هم بعدها خواهد ساخت. مطمئن بودم که او موفق خواهد شد. پیمان یک پدیده است و نباید به سادگی از کنار او گذشت. آدمهایی که بتوانند جامعه را به خنده وادار کنند اندک هستند، ولی آدمهای اخمو و گریه انداز بسیار زیاد هستند تا دلتان بخواهد. به قول میلان کوندرا طبیعت به شکل حیرتانگیزی موجودات ابله تولید میکند.
او درباره سرانجام سریالهایی که در شبکه نمایش خانگی دارد نیز گفت: سریال «عالیجناب» ساخته سام قریبیان را داشتم که خیلی مدت است، آماده شده ولی نمیدانم چرا هنوز وارد شبکه نشده است، یک سریال دیگر هم داشتم به نام «ماه تی تی» کار آقای میرباقری که بخش اعظمی از آن کار شد، ولی فعلاً ضبط آن منتفی شده است.
پاکدل با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی، در این حوزه موفق عمل کرده است، اظهار کرد: ما پیش از «شهرزاد» هم سریالهای خوبی داشتیم که پخش شدند اما این سریال یک استثنا بود، ولی نباید قاعده شود. همه ما این آرزو را داریم که سریالهایی ساخته شوند که همانند این سریال دیده شوند و امیدواریم که فصل دوم آن نیز ساخته شود و موفق شود. ولی نباید اینطور فکر کنیم که همه کارها عین این سریال باشند. گاهی اوقات برخی از کارها یک اتمسفر و شرایطی پیرامونش ایجاد میشود که لزوماً همه آن به خود کار برنمیگردد بلکه به نیازهای جامعه، زیباییشناسی اثر و عرضه آن برمیگردد و مجموعه این اتفاقات دستبهدست هم میدهند تا یک سریال خوب دیده شود. شاید اگر «شهرزاد» در موقعیت دیگری بود تا این اندازه نمیتوانست به موفقیت برسد.
بازیگر «لانتوری» درباره موفقیت این شبکه در مقایسه با تلویزیون نیز عنوان کرد: شبکه نمایش خانگی توانسته است موفق عمل کند و یک رسانه کاملاً جداست. تلویزیون یک مغازه سهنبش کپکزده است که همه جایش را تار عنکبوت گرفته و تاریخمصرف گذشته و مسموم است و در این میان یکسری برنامههای خوبش هم از بین میرود. بسیاری از دوستانی که زحمت میکشند چوب برخی بیخردیها را میخورند. تلویزیون این روزها محلی از اعراب ندارد و بیشتر یک شوخی بزرگ است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- بزرگداشت پری صابری با سخنانی از ژاله آموزگار و حسین پاکدل
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «دایی جان ناپلئون» وفادارانهترین اقتباس سینما است/ هزینه سانسور ادبیات کمتر از سانسور سینما است+ ویدئو
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





