تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71606

سینماسینما، علی پاکزاد – حسین کندری کارگردان فیلم «شنل» گفت: «متاسفم برای سینمایی که بار اکران را باید کارگردان به دوش بکشد. دوستان با فیلم «شنل » مشکلی نداشتند آنها من را دوست ندارند.»

به گزارش سینماسینما،«شنل» فیلمی به کارگردانی حسین کندری، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم از ۲۶ مهر ماه در سینماهای کشور اکران شده و نمایش آن همچنان ادامه دارد. باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی‌نیا، آیسان حداد، رضا احمدی، مسعود فروتن، فهیمه رحیم‌نیا و بابک انصاری در «شنل» نقش آفرینی کرده‌اند.

حسین کندری کارگردان فیلم «شنل» درباره مراحل تولید فیلم گفت: «متاسفانه «شنل» دچار کج سلیقگی شد. البته دوستان با فیلم مشکلی ندارند بلکه من را دوست ندارند. «شنل» حاصل کار یک گروه دغدغه‌مند است. خارج از اینکه ما سعی داشتیم این فیلم برای مخاطبان جذاب باشد در عین حال سعی کردیم یک پیام جدید را به متن جامعه ارسال کنیم. تاثیر روی ذهن و اندیشه مخاطب از آن دسته موضوعاتی است که عموما در سینمای ما به آن توجه نمی شود. اما امیدوارم که ما کمی توانسته باشیم در این مسیر قدمی برداریم. بخش اعظمی از انرژی ما در زمان پیش تولید صرف شد. یعنی ما در این بخش تمرکز ویژه ای داشتیم و چند ماه برای ساخت و شرایط مطلوب برای فیلم تلاش کردیم. فیلمنامه ما نزدیک به ۱۰ بار بازنویسی شد. یک سال این پروسه به طول انجامید. اکثر مخاطبان از قصه فیلم راضی هستند.»

او ادامه داد: «متاسفانه «شنل» قربانی سیاست‌های غلط و شرایط بد اکران شد. یعنی وقتی شما در نیمه اول سال چیزی در حدود بیست و پنج فیلم اکران می‌کنید؛ و فیلم‌های باقیمانده برای نیمه دوم سال نزدیک به هفتادو پنج عدد می شود چه انتظاری می‌توانید داشته باشید. این رقابت سالمی نیست. بسیاری از فیلم ها این میان می سوزند و دیده نمی شوند. البته همه درباره این مسائل آگاه هستیم.»

کارگردن فیلم «شنل» درباره تبلیغات و ممیزی‌های فیلم گفت: «ما از بحث تبلیغات عبور کرده‌ایم. به مرحله ای رسیده ایم که فقط قصد داریم بگوییم که وجود داریم همین! اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است این است که تبلیغ فیلم را مردم انجام می دهند. نه یک رسانه ای که همه ما آن را می شناسیم و فقط اهداف وانگیزه های خاص خود را پیش می برد. متاسفانه اتفاقی که برای باران کوثری در تبلیغات هم افتاد به هیچ وجه جالب نبود و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.»

کندری درباره فعالیت های پیش رو گفت: «اکنون مشغول کار روی چند فیلمنامه هستم. اما قطعی نیست. متاسفانه تو این سینما مشکل دار بار اکران به دوش کارگردان است. فیلمنامه نویس اثر هم به همین ترتیب باید مسائلی را مد نظر داشته باشد که اصلا در وظایفش نیست کمی سخت و طاقت فرسا است. از ابتدا با توجه به شخصیت هایی که مد نظر داشتیم قصد مان این بود که از رضا بهبودی و باران کوثری استفاده کنیم. باران کوثری دیرتر به پروژه اضافه شد اما با این اوصاف او هم دوماه درگیر فیلم بود. بسیاری از موضوعات نسبت به شخصیت باران کوثری تغییر کرد. آقای بهبودی ۵ ماه به خاطر فیلم ریشش را اصلاح نکرد.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها