تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۲۱:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80605

نائب رئیس انجمن صنفی کارگری کارگردانان سینمای مستند معتقد است: آثار مستند در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نادیده گرفته شدند در حالی که سینمای مستند امروز ما قابلیت‌های بسیاری دارد.

به گزارش سینماسینما، غلامرضا کتال پیرامون حضور دو اثر مستند در جشنواره فیلم فجر گفت: در حوزه سینمای مستند فیلم‌های خوبی تولید شده‌اند که در بسیاری از موارد ساختار و موضوع بهتری نسبت به سینمای داستانی دارند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی نوع نگاه به سینمای مستند است که آن را سینمایی درجه دو می‌بینند در حالی که فیلم‌ کوتاه، انیمیشن، مستند و داستانی در سینمای ملی همگی در یک سطح قرار دارند و نمی‌توان آن‌ها را درجه‌بندی کرد.

این مستندساز با تأکید بر این که آثار مستند با بودجه کمتری ساخته می‌شوند، تصریح کرد: فیلمی که با ۳۰ یا ۴۰ میلیون ساخته می‌شود قابل رقابت با اثر میلیاردی نیست. باید حمایت‌های دولت از بخش مستند و فیلم های مستقل افزایش یابد تا آثار مستند بهتر و بیشتر دیده شوند و بتوانند از چرخه تولید ، اکران و فروش بهره‌ای ببرند و به رقابت با دیگر آثار بپردازند.

وی افزود: به نظر من حضور بخشی مجزا با عنوان مستند در جشنواره فیلم فجر بهتر از حضور دو اثر مستند در سودای سیمرغ بود چرا که در آن شکل آثار دیده و داوری می‌شدند. شرایط برای رقابت فیلم مستند با آثار داستانی که شرایط بودجه و تولید متفاوتی دارند، هنوز به وجود نیامده است و با این اوصاف حضور بخشی مجزا در فجر برای آثار مستند لازم و بهتر از حضور آن‌ها در بخش سودای سیمرغ است.

کتال با بیان این‌ که ما نباید محدود به فضای چند روزه جشنواره فیلم فجر شویم، خاطرنشان کرد: باید توجه و حمایت‌ها از فیلم و سینمای مستند در محدوده زمانی فراتر از جشنوارهها و از هنگام پژوهش، تولید و پس از تولید فیلمها هم ادامه یابد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها