تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30333

رضا کیانیان جشنواره فیلم دیدارهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار» تاجیکستان در شهر دوشنبه تاجیکستان در حال برگزاری است.
به گزارش سینماسینما در این جشنواره، سینمای ایران حضور چشمگیری دارد و علاوه بر حضور رضا کیانیان به عنوان داور، چند فیلم ایرانی کوتاه و بلند نیز در جشنواره حاضرند.

فیلم های دختر (سیدرضا میرکریمی)، کفشهایم کو (کیومرث پوراحمد)، رخ دیوانه (ابوالحسن داودی)، بدون مرز (امیرحسین عسگری)، یحیی سکوت نکرد (کاوه ابراهیم پور)، آتلان (معین کریم الدینی)، خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)، در دنیای توساعت چند است(صفی یزدانیان) و مراقبت از ژوناس (قصیده گلمکانی) از جمله فیلم های حاضر در جشنواره اند.

چند متر مکعب عشق (جمشید محمودی) تولید مشترک افغانستان و ایران نیز در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی جشنواره به نمایش درآمده است.

جشنواره فیلم دیدار

فیلم آتلان با توجه به آشنایی نسبی تاجیک ها به زبان ترکمنی مورد توجه قرار گرفت و فیلم های دختر و مراقبت از ژوناس نیز از جمله فیلم های مورد استقبال تاجیک ها بودند.

همچنین در این جشنواره تاکنون فیلم‌های کوتاه دیدن (سهیل امیرشریفی)، کچ (مهرداد حسنی)، کودکان ابری (رضا فهیمی) و هستی (کمال پرناک) از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش درآمده اند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار» از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر(۲۵ تا ۲۹ مهرماه) در شهر دوشنبه در حال برگزاری است.

از آنجا که سیاست تازه جشنواره جهانی فجر، همکاری نزدیک با جشنواره های منطقه و حمایت از آن هاست، این دوره جشنواره دیدار تاجیکستان با حمایت سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها