تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۱:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9944

فیلم‌های «مکس دیوانه: جاده خشم» و «۴۵ سال» بیشترین جوایز را در سی و ششمین دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن دریافت کردند.

به گزارش «سینماسینما»، در حالی که نادیده گرفتن دو فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» و «۴۵ سال» در فهرست نامزد‌های جوایز بفتا این ذهنیت را ایجاد کرد که بریتانیایی‌ها میانه‌ای با این دو فیلم دارند، یکشنبه شب با معرفی برندگان سی و ششمین دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن مشخص شد که این تصور درست نیست.

به گزارش ورایتی، اکشن تماشایی «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی جرج میلر در این مراسم برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد و تام هاردی ستاره فیلم نیز جایزه بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال را برای مجموعه فیلم‌های خود در سال ۲۰۱۵ که شامل «مکس دیوانه: جاده خشم»، «افسانه»، «بازگشته» و «جاده لندن» دریافت کرد.

منتقدان بریتانیایی با انتخاب «مکس دیوانه: جاده خشم» به عنوان بهترین فیلم سال، راه تعدادی از گروه‌های منتقدان فیلم آمریکایی مانند هیئت ملی نقد، شیکاگو، سن دیه‌گو، کانزاس سیتی و… غیره را دنبال کردند.

«مکس دیوانه: جاده خشم» برای دریافت جایزه بهترین فیلم، «پشت رو»، «مریخی»، «بازگشته»، «اتاق» و «مرکز توجه» را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت. تاد هینز برای «کارول»، اندرو های برای «۴۵ سال»، ریدلی اسکات برای «مریخی» و آلخاندرو گونزالس ایناریتو برای «بازگشته»، رقبای میلر در بخش بهترین کارگردان سال بودند.

درام «۴۵ سال» نیز با دریافت سه جایزه، دیگر پیروز بزرگ این دوره جوایز حلقه منتقدان لندن بود. این فیلم به عنوان بهترین فیلم بریتانیایی/ایرلندی سال انتخاب شد و تام کورتنی و شارلوت رامپلینگ که در آن نقش یک زن و شوهر را دارند، به ترتیب برنده جوایز بهترین بازیگر مرد سال و بهترین بازیگر زن سال شدند.

رامپلینگ برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن سال با کیت بلانشت و رونی مارا برای «کارول»، بری لارسن برای «اتاق» و سرشا رونان برای «بروکلین» رقابت داشت. او برای کار خود در «۴۵ سال» نامزد اسکار بهترین بازیگر زن سال شده است.

از سوی دیگر، کورتنی برای رسیدن به جایزه بهترین بازیگر مرد سال، دو رقیب اسکاری یعنی لئوناردو دی‌کاپریو برای «بازگشته» و میشائل (مایکل) فاسبندر برای «استیو جابز» را در مقام رقیب پیش رو داشت. پل دانو برای «عشق و بخشش» و تام هاردی برای «افسانه»، دیگر نامزدهای این بخش بودند. (رامپلینگ و کورتنی هیچ کدام نامزد جایزه بفتا نشده‌اند.)

«۴۵ سال» در بخش بهترین فیلم بریتانیایی/ایرلندی سال فیلم‌های «ایمی»، «بروکلین»، «خرچنگ» و «جاده لندن» رقابت داشت.

در مجموع، بازیگران بریتانیایی جوایز بخش بازیگری را درو کردند. مارک رایلنس برای «پل جاسوس‌ها» بهترین بازیگر مرد مکمل سال شناخته شد و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل سال به کیت وینسلت برای «استیو جابز» رسید. وینسلت در جوایز گلدن گلوب به شکل غافلگیرکننده‌ای جایزه این بخش را برد.

اولیویا کلمن برای «خرچنگ»، کریستن استوارت برای «ابرهای سیلس ماریا»، تیلدا سوئینتن برای «افتضاح» (Trainwreck) و آلیسیا ویکاندر برای «اکس ماکینا»، دیگر نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن مکمل سال بودند. بنیسیو دل تورو برای «قاتل حرفه‌ای» (Sicario)، اسکار آیزاک برای «اکس ماکینا»، مایکل کیتن برای «مرکز توجه» و تام هاردی برای «بازگشته»، رقبای مارک رایلنس در بخش بازیگر مرد مکمل سال بودند.

سرشا رونان برای «بروکلین» جایزه بهترین بازیگر زن بریتانیایی/ایرلندی سال را از آن خود کرد و میزی ویلیامز ستاره سریال «بازی تاج و تخت» برای بازی در نقش اصلی درام سیاه «The Falling» به کارگردانی کارول مورلی، جایزه بهترین بازیگر جوان بریتانیایی/ایرلندی سال را گرفت.

«کارول» به کارگردانی تاد هینز که با هفت نامزدی از جمله بهترین فیلم سال، بهترین کارگردان سال، بهترین بازیگر زن سال (کیت بلانشت و رونی مارا)، پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز حلقه منتقدان لندن بود، تنها در بخش دستاورد تکنیکی سال برنده شد. ادوارد لاخمان مدیر فیلمبرداری «کارول» این جایزه را گرفت.

جایزه بهترین مستند سال به «ایمی» رسید و «شمایل سکوت» بهترین فیلم خارجی‌زبان سال شناخته شد. «بهشت» (Eden)، «خدا بودن سخت است»، «قصه پرنسس کاگویا» و «قبیله (The Tribe) رقبای «شمایل سکوت» در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان سال بودند.

کنت برانا بازیگر و کارگردان کهنه‌کار در این مراسم برای خدمات خود به سینمای بریتانیا جایزه دیلیس پوئل را دریافت کرد. او جایزه خود را از جودی دنچ گرفت.

حلقه منتقدان لندن شامل بیش از ۱۲۰ منتقد فیلم و نویسنده است. این حلقه سال ۱۹۱۳ تأسیس شد.

سال گذشته فیلم “بچگی” به کارگردانی ریچارد لینکلیتر جایزه بهترین فیلم سال حلقه منتقدان لندن را از آن خود کرد.

فهرست برندگان جوایز حلقه منتقدان لندن به شرح زیر است:

فیلم سال: «مکس دیوانه: جاده خشم»

کارگردان سال: جرج میلر، «مکس دیوانه: جاده خشم»

بازیگر مرد سال: تام کورتنی، «۴۵ سال»

بازیگر زن سال: شارلوت رامپلینگ، «۴۵ سال»

بازیگر مرد مکمل سال: مارک رایلنس، «پل جاسوس‌ها»

بازیگر زن مکمل سال: کیت وینسلت، «استیو جابز»

فیلمنامه‌نویس سال: تام مکارتی و جاش سینگر، «مرکز توجه»

فیلم بریتانیایی/ایرلندی سال: «۴۵ سال»

بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال: تام هاردی، «افسانه»، «بازگشته»، «مکس دیوانه: جاده خشم» و «جاده لندن»

بازیگر زن بریتانیایی/ایرلندی سال: سرشا رونان، «بروکلین»

بازیگر جوان بریتانیایی/ایرلندی سال: میزی ویلیامز، «The Falling»

جایزه فیلیپ فرنچ فیلمساز بریتانیایی/ایرلندی نوظهور: جان مکلین، «Slow West»

دستاورد تکنیکی سال: ادوارد لاخمان، فیلمبرداری، «کارول»

فیلم خارجی‌زبان سال: «شمایل سکوت»

مستند سال: «ایمی»

فیلم کوتاه بریتانیایی/ایرلندی سال: «دچار لکنت زبان» (Stutterer)، بنجامین کلیری

جایزه دیلیس پوئل: کنت برانا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها