تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۲:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25197

«چریل بون ایساکس» از مردم دعوت کرد که علی رغم حواشی موجود، به تماشای فیلم «تولد یک ملت» بروند.

به گزارش سینماسینما، رئیس آکادمی علوم و هنرهایی سینمایی اسکار با حمایت از فیلم «تولد یک ملت» به کارگردانی «نیت پارکر» گفت: مردم باید یک فیلم را از مسائل شخصی زندگی کارگردان آن جدا کنند.

در سال ۱۹۹۹ میلادی «نیت پارکر» به همراه همکارش «ژان مک‌جیانی سلستین» متهم به تجاوز شدند اما اخیرا مشخص شده که فرد شاکی خود را در سال ۲۰۱۲ میلادی کشته است. رئیس آکادمی اسکار معتقد است مردم علی‌رغم تبلیغات منفی پیرامون «نیت پارکر» باید به تماشای فیلم «تولد یک ملت» بروند.

«ایساکس» با اذعان به این که هنوز فیلم را ندیده است، گفت: از نمایش فیلم در جشنواره ساندنس شنیده‌ام که این فیلم را باید دید. موضوع حواشی پیرامون زندگی شخصی «نیت پارکر» یک مساله است و فیلم او نیز مساله‌ای دیگر. آنچه برای مردم اهمیت دارد این است که بروند فیلم را تماشا کنند و از آن لذت ببرند.

در جران اتهامات وارده به «نیت پاکر» وی در نهایت تبرئه شد اما همکارش مجرم معرفی شد. «پارکر» اخیرا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشته است که از مرگ شاکی پرونده‌اش ویران شده است.

فیلم «تولد یک ملت» اولین ساخته بلند سینمایی «نیت پارکر» درباره طغیان و انقلاب برده‌داران در سال ۱۸۳۱ در منطقه «ساوتهمپتون» ایالت ویرجینا است که رهبری آن بر عهده فردی به نام «نات ترنر» بود.

این فیلم که نگارش فیلمنامه و ایفای نقش اصلی آن (نات ترنر) بر عهده کارگردان فیلم یعنی «نیت پارکر» است، اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به روی پرده رفت و با بازخوردهای بسیار خوبی در این رویداد سینمایی  رو به رو شد و در نهایت جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد، ضمن این که کمپانی «فاکس سرچلایت پیکچرز» حق اکران این فیلم را با ارزش ۱۷٫۵ میلیون دلار خریداری کرد تا این فیلم گران‌ترین فیلم تاریخ برگزاری جشنواره ساندنس نام بگیرد.

بنابر اعلام گاردین، «تولد یک ملت» از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۶ اکران خود در سینماهای آمریکا را آغاز می‌کند و یکی از شانس‌های اصلی در فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها