سعید راد درباره اظهارات حسن فتحی گفت: سخنان آقای فتحی، علت تمام معلولهاست. اینکه هیچوقت ما پناه نداشتیم و پشت هم نبودهایم.
به گزارش سینماسینما، سعید راد در حمایت از سخنان حسن فتحی (کارگردان سریال شهرزاد) متنی نوشته است. در این متن آمده :
«آقای فتحی، آدم حرفهای است. من متاسف شدم که آقای فتحی را مجبور میکنند اسم کارهایش را ببرد، همه ما کارهای او را حفظ هستیم. چه من که ۲۰ سال خارج از کشور بودم و چه کسانی که اینجا در کنار او زندگی میکنند، اما مردمی که عنوان کرد مردمی دور از این جریانات هستند. آقای فتحی پر از غصه است و این مسئله برایش پر از درد است، مگر ما چندتا حسن فتحی داریم؟ چند تا شهاب حسینی داریم که در همین «شهرزاد» اینقدر باشکوه بود و دیگرانی همچون او؟
وقتی دچار یک مشکل و آسیب میشویم باید یادمان باشد که ما اینقدر این سهم خودمان را ابرای اعتراض استفاده نکردهایم. من هنوز نمیتوانم توقع داشته باشم که یک صندلی داشته باشم به عنوان دستاندرکار سینمای حرفهای این مملکت در جشن خانه سینما و… اینها همه اصلهایی است که نشان میدهد ما آسیب پذیریم و هیچوقت حرف نزدیم و نگفتیم شما چه کارهاید؟! شمایی که سینما را از دست آقای فتحی و ما سیاه مشق کردهاید، امروز چه کارهاید؟ بنابراین خود من وقتی به بغض مینشینم از گلهگیای که آقای فتحی عنوان کرد، به این دلیل میگویم محق نیستیم. چون زمانهایی هم که خودمان احتیاج داشتیم کسی حمایتمان کند کسی به داد ما نرسیده است.
این جریان امکان ندارد درست شود، شما خیال میکنید فردا ارگانهایی میگویند چرا به شهرزاد با اینهمه وقار و استقبال مردم، ظلم شده است؟! مگر ما برای مردم کار نمیکنیم و سیاستهای کلان مملکت ما نمیخواهد مردم از سینمای ما استقبال کنند پس چرا اینگونه عمل میکنند؟! اگر جریانی شکل میگیرد، برمیگردد به اینکه تا علت ریشهیابی نشود که نخواهد هم شد، مشکلی حل نمیشود، چون فرصتها از دست میرود و آقای فتحی دوباره مشغول کارشان میشود و این جریان باز به شکل دیگری رخ میدهد. چه کسی پیگیری میکند، هیچکس و فقط چند نفر محبوب و مغضوب داستان میشوند.
اگر این گلهگیها به حق باشد خیلی چیزهای ما باید درست شود، به حق نبوده است. خود من در یک موقعیتی دو اسم باوقار صنعت سینمای ملی ایران را در یک جای مقدس بر روی سن تالار وحدت که فستیوال باشکوه فجر انجام میشد، آوردم و هنوز در حال فحش شنیدن هستم. چه کسی پشت من ایستاد، چه کسی پشت آن جریان ایستاد و دفاعیه برای من نوشت؟!
من موافق این هستم که از همین الان جایی مثل خانه سینما که همه بر آن تکیه داریم، به آن رای دادهایم و پایگاه ما سینماییها است باید یک شورایی داشته باشد که مسائلی اینچنینی را که به وجود میآید با قدرت حل کند.»
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- اختصاصی سینماسینما/ سعید راد؛ طلوع و غروب یک ستاره
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- سعید راد درگذشت
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
- نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- هزینه این شکستها را چه کسی حساب میکند؟/ سال ۱۴۰۰، سال ناکامی سریالهای شبکه نمایش خانگی
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش