کیهان نوشت: در جشنواره فیلمهای ورزشی که با بودجه دولتی برگزار شد، از یک فیلم مبتذل هندی و بازیگران این فیلم تقدیر شد!
اغلب جشنوارههای سینمایی همواره با این انتقاد مواجه میشوند که فاقد تأثیرگذاری فرهنگی هستند و بیشتر با اهداف اقتصادی برگزار میشوند. جشنواره فیلمهای ورزشی هم یکی از این رویدادهاست که مراسم اختتامیه یازدهمین دوره آن شامگاه پنجشنبه ۲۸ دی در هتل المپیک برگزار شد. این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیسکمیته ملی المپیک، چند تن از نمایندگان مجلس، هنرمندان، ورزشکاران و مهمانان جشنواره برگزار شد و از برگزیدگان آن تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم، چند فیلم هندی هم جایزه گرفتند. نکته قابل تأمل این است که هیچ یک از عوامل این فیلمها در این مراسم حضور نداشتند و احتمالا سازندگان این آثار اصلا اطلاعی از اینکه فیلمهایشان در جشنوارهای تحت عنوان فیلمهای ورزشی در ایران به نمایش درآمده و جایزه گرفتهاند بیخبر هستند!
اما نکته قابل تأمل این است که سلمان خان و آنوشکا شارما کوهلی، نقشآفرینان یک فیلم مبتذل بالیوودی به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در یازدهمین جشنواره فیلمهای ورزشی معرفی شدند! آن هم فیلمی که درباره رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با یک کشتیگیر زن است! فیلمی که حتی پوستر آن نیز قابل نمایش نیست!
اینکه چرا در سال اقتصاد مقاومتی و دورانی که همه از کمبود بودجه فرهنگی انتقاد میکنند، جشنوارهای بیخاصیت با عنوان جشنواره فیلمهای ورزشی برگزار میشود به کنار، اما برگزارکنندگان این جشنواره باید پاسخ دهند که چرا این بودجه را صرف معرفی و تقدیر و جایزه دادن به بازیگران هندی، آن هم به خاطر بازی در فیلمی که در تضاد با ارزشهای فرهنگی ماست کردهاند؟
این جشنواره همچنین ویژهبرنامهای با عنوان «سینما ورزش» را تولید و از شبکه ورزش سیما پخش کرد که برنامهای بسیار ضعیف و فاقد حداقل کیفیت ساختاری و محتوایی بود.
در این مراسم، چند فیلم هندی هم جایزه گرفتند. نکته قابل تأمل این است که هیچ یک از عوامل این فیلمها در این مراسم حضور نداشتند و احتمالا سازندگان این آثار اصلا اطلاعی از اینکه فیلمهایشان در جشنوارهای تحت عنوان فیلمهای ورزشی در ایران به نمایش درآمده و جایزه گرفتهاند بیخبر هستند!
اما نکته قابل تأمل این است که سلمان خان و آنوشکا شارما کوهلی، نقشآفرینان یک فیلم مبتذل بالیوودی به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در یازدهمین جشنواره فیلمهای ورزشی معرفی شدند! آن هم فیلمی که درباره رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با یک کشتیگیر زن است! فیلمی که حتی پوستر آن نیز قابل نمایش نیست!
اینکه چرا در سال اقتصاد مقاومتی و دورانی که همه از کمبود بودجه فرهنگی انتقاد میکنند، جشنوارهای بیخاصیت با عنوان جشنواره فیلمهای ورزشی برگزار میشود به کنار، اما برگزارکنندگان این جشنواره باید پاسخ دهند که چرا این بودجه را صرف معرفی و تقدیر و جایزه دادن به بازیگران هندی، آن هم به خاطر بازی در فیلمی که در تضاد با ارزشهای فرهنگی ماست کردهاند؟
این جشنواره همچنین ویژهبرنامهای با عنوان «سینما ورزش» را تولید و از شبکه ورزش سیما پخش کرد که برنامهای بسیار ضعیف و فاقد حداقل کیفیت ساختاری و محتوایی بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «احمدرضا بوفون» در فینال جشنواره فیلم فرانسوی
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلمهای ورزشی/ حامد بهداد جایزهاش را به جمشید هاشمپور اهدا کرد
- اعلام نامزدهای جشنواره فیلمهای ورزشی
- ثبت نام برای حضور در جشنواره فیلمهای ورزشی آغاز شد
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- پول درآوردن از خشم و ناامیدی!/انتقاد کیهان از جوکر
- انتقاد شدید کیهان از مدیران فارابی به خاطر انتخاب لیلی رشیدی به عنوان داور جشنواره کودک
- روایت کیهان از عزاداری گروهی از بازیگران برای گربه بزرگمهر حسینپور
- پاس گل مسیح علینژاد، زیرطاق کیهان؟/واکنش ایرنا به حاشیه سازی برای ستاره اسکندری
- انتقاد کیهان از سکوت سلبریتیها در برابر حماسه شکار پهپاد آمریکایی
- کیهان به نقل از نوش آفرین: می خواستند با برهنه کردن زنها مردان را به سینما بکشانند
- پاسخ بنیاد سینمایی فارابی به ادعاهای کیهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





