یک جشنواره کمخاصیت دیگر با صرف بودجه چند میلیاردی درحال برگزاری است!
سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران درحالی از ۲۵ مهر کار خود را آغاز کرده که به گفته دبیر این جشنواره، دو میلیارد تومان هزینه برگزاری آن شده است. اما آنچه از این جشنواره در رسانههای مختلف بازتاب یافته است، ضعف در برگزاری و یأس و ناامیدی در محتوای آن است. نکته قابل تأمل این است که کارکرد این جشنواره، ارائه سیاستها و برنامههای انجمن دولتی موسوم به «سینمای جوان» است. اما بیرمقی و سستی هم در اجرا و هم در محتوای آن موج میزند!
جوان در گزارشی از این جشنواره نوشته است: «آثار راهیافته به سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نشان میدهد که تلخی، بیهویتی، تشتت مضمونی و ناتوانی در خلق فیلمنامه و روایت و قصه همچنان در آثار فیلمسازان جوان موج میزند و سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان به عنوان متولی فیلم کوتاه در کشور اصلاً به خودش زحمت هم ندادند برای درمان این بیماریهای مزمن و کهنه چارهای بیندیشند. بگذریم که موضوع انقلاب اسلامی و اتفاقات و ابتلائات و اقتضائات این روزها و سالهای قبل در این عرصه اساساً در مضامین و دغدغههای فیلمسازان جوان محلی از اعراب ندارد.»
جوان همچنین به بیحرمتی برگزارکنندگان این جشنواره به خبرنگارها اشاره کرده است. گفتنی است، از برخی از رسانهها از جمله «کیهان» برای حضور در نشست خبری و جشنواره دعوتی صورت نگرفته است.
همچنین خبرگزاری تسنیم درباره روز اول سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گزارش داد: «بخش عمدهای از آثار به مرگ پرداخته بودند. البته مرگ نه به مثابه مردن؛ بلکه در اشکال مختلفش، همانند کشتن، سقط کردن، از دست دادن. بیشتر آثار بر یک خلأ تمرکز میکنند که بوی مرگ میدهند. شخصیتها در مواجهه با این خلأ در هراس به سر میبرند. آنان در نوعی سیاهی اسیر شدهاند که برایش گریزی نمیتوان متصور بود.»
جوان در گزارشی از این جشنواره نوشته است: «آثار راهیافته به سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نشان میدهد که تلخی، بیهویتی، تشتت مضمونی و ناتوانی در خلق فیلمنامه و روایت و قصه همچنان در آثار فیلمسازان جوان موج میزند و سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان به عنوان متولی فیلم کوتاه در کشور اصلاً به خودش زحمت هم ندادند برای درمان این بیماریهای مزمن و کهنه چارهای بیندیشند. بگذریم که موضوع انقلاب اسلامی و اتفاقات و ابتلائات و اقتضائات این روزها و سالهای قبل در این عرصه اساساً در مضامین و دغدغههای فیلمسازان جوان محلی از اعراب ندارد.»
جوان همچنین به بیحرمتی برگزارکنندگان این جشنواره به خبرنگارها اشاره کرده است. گفتنی است، از برخی از رسانهها از جمله «کیهان» برای حضور در نشست خبری و جشنواره دعوتی صورت نگرفته است.
همچنین خبرگزاری تسنیم درباره روز اول سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گزارش داد: «بخش عمدهای از آثار به مرگ پرداخته بودند. البته مرگ نه به مثابه مردن؛ بلکه در اشکال مختلفش، همانند کشتن، سقط کردن، از دست دادن. بیشتر آثار بر یک خلأ تمرکز میکنند که بوی مرگ میدهند. شخصیتها در مواجهه با این خلأ در هراس به سر میبرند. آنان در نوعی سیاهی اسیر شدهاند که برایش گریزی نمیتوان متصور بود.»
برچسبها: سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهرا, کیهان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد تند کیهان از مسعود کیمیایی
- کیهان : ادغام جشنواره جهانی با جشنواره ملی با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است
- حیازدائی از جامعه به سبک نجلا/انتقاد شدید کیهان از سریال نجلا
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- پول درآوردن از خشم و ناامیدی!/انتقاد کیهان از جوکر
- انتقاد شدید کیهان از مدیران فارابی به خاطر انتخاب لیلی رشیدی به عنوان داور جشنواره کودک
- روایت کیهان از عزاداری گروهی از بازیگران برای گربه بزرگمهر حسینپور
- پاس گل مسیح علینژاد، زیرطاق کیهان؟/واکنش ایرنا به حاشیه سازی برای ستاره اسکندری
- انتقاد کیهان از سکوت سلبریتیها در برابر حماسه شکار پهپاد آمریکایی
- کیهان به نقل از نوش آفرین: می خواستند با برهنه کردن زنها مردان را به سینما بکشانند
- پاسخ بنیاد سینمایی فارابی به ادعاهای کیهان
- پلمپ یک سینما در بجنورد توسط دادستانی به خاطر نمایش فیلم هنجار شکن
- ادعای کیهان: سینماگران مراسم تشییع سعید کنگرانی را بایکوت کردند
- کیهان بهجای صداوسیما پاسخ مخالفان سانسور را داد/ وقتی دستمزد کلان میگرفتید چرا ساکت بودید؟
- کیهان: اگر کار دست فردوسی پور باشد کشتی کچ زنان امریکایی را هم پخش می کند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند