تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۸:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61730

علی ملاقلی‌پور، نویسنده و کارگردان سینما در آستانه آغاز فعالیت دولت دوازدهم و انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار کیهان گفت: شخصی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می‌شود باید سابقه کار فرهنگی و باور به تاثیرگذاری کار فرهنگی داشته باشد. نمی‌توان یک وزیر امنیتی را در مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد و انتظار رشد فرهنگ را داشت.

وی با تأکید بر اینکه «دولت در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دچار اشتباه شده» تصریح کرد: این اشتباه به این دلیل است که دولت آقای روحانی اصلا باور به کار فرهنگی ندارد. در دهه‌های آینده، یکی از مقاطعی که به خاطر غفلت از فرهنگ حتما بررسی خواهد شد، دوره آقای روحانی خواهد بود. عدم باور به مقوله تأثیرگذاری کار فرهنگی از سوی این دولت، لطمات خود را نشان خواهد داد.
کارگردان مستند «راه طی شده» درباره خلأهای مدیریت فرهنگی اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت فرهنگی باید این باشد که حوزه کتاب، نویسندگی و تولید اندیشه اسلامی و فرهنگ اصیل و سالم را به فیلمنامه‌نویس‌ها و کارگردان‌ها پیوند بزند. باید جمع‌هایی برگزار شود تا این‌ها همدیگر را پیدا کنند. مدیریت فرهنگی لزومی ندارد حتما بگوید درباره فلان موضوع فیلم بسازید. اما اگر بستر پیوند خوردن نویسندگان و فیلمسازان با اندیشمندان و متفکران صالح فراهم شود، مطمئن باشید که محصولی که در فیلم‌ها خواهید دید هم به سمت اندیشه اسلامی خواهد رفت، هم به اندیشمند شدن سینما کمک خواهد کرد و سینما از این سطحی و سخیف نگری فاصله خواهد گرفت.
و «راه طی شده»، نگاهی دارد به ماهیت و عملکرد مهدی بازرگان؛ نخست‌وزیر دولت موقت. بزودی گفت‌وگوی کیهان با این کارگردان جوان کشورمان را در صفحه «تصویر روز» خواهید خواند.
برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها